Kot so zapisali v LGL, letošnja izdaja preizprašuje svojo profilacijo. Soočanje z novo družbeno in gledališko resničnostjo je vsakdan festivalskega načrtovanja postavilo pred nove izzive. Spreminjala se je oblika, program se je sestavljal in razdiral v skladu s spreminjanjem epidemiološke slike ter z možnostmi prehajanja meja.
Dodali so, da se bodo Lutke 2020 odtisnile v čas, ki ga opredeljujeta negotovost ter nujno omejevanje vseh visokoletečih umetniških konceptov in utečenih programerskih strategij. Parametre zadovoljevanja umetniških kriterijev zamenjujejo kvalitete, kot so neizmerna volja, hipna fleksibilnost, instinktivna učinkovitost, nenehna odprtost, predvsem pa vera v nujnost in smisel realizacije gledališča ter njegovega praznovanja.
Letošnji festival bo tako ponudil "okrnjen program, pretežno namenjen odraslemu občinstvu, ki pa vendarle prinaša vrsto inovativnih uprizoritvenih presežkov", so poudarili. Nastopajoče skupine prihajajo iz Francije, Belgije, Portugalske, Češke, Španije in Slovenije. Zaradi obnove enega od odrov LGL pa bo festival potekal tudi v Kinu Šiška, Pionirskem domu, Hiši otrok in umetnosti ter Stari mestni elektrarni.
Lutke 2020 bo odprla predstava Zatočišče francoske skupine Compagnie Yokai, ki, kot so zapisali v LGL, uokvirja vzdušje ekološke katastrofe in se sprašuje, če so še kje prostori, kjer bi se počutili varne.
Mehaničnost duše Eh man he španske skupine Zero en conducta je poskus osvoboditve posameznika, da stopi po svoji poti lastnih upov in sanj. Ranljivost staranja in osamljenosti riše senzitivna, poetična filigranska zgodba Čajka belgijsko-čilenskega tandema Natache Belove in Tite Iacobelli.
Lutkovna miniaturka Moč LGL je svojevrsten lutkovni nokturno, intimna meditacija in kontemplacija o vzvodih družbenih razmerij. Portugalska predstava To ni Gogoljev nos, lahko pa bi bil ... s ščepcem pridiha Jacquesa Preverta skupine A Tarumba je nadrealistična ekshibicija, polna nesmislov, ki vtika svoj nos v smrad trenutne svetovne politike.
Biti Don Kihot Teatra Matita pa je dinamična gledališka kompozicija domiselnih uprizoritvenih prijemov, tragikomična avtobiografska izpoved ustvarjalca v današnjem času, razpetega med idealizmom in bojem za preživetje.
V okviru evropskega projekta Puppets and Design se predstavljata Ostržek Lutkovnega gledališča Maribor in Nestanovitni zrak francoskega umetnika Laurenta Bigota, kjer zavrženi predmeti postanejo glavni akterji predstave.
Avdiovizualni nastop Žarkolom slovenskega intermedijskega umetnika in kreativnega programerja Tadeja Droljca temelji na nenehnem spreminjanju in upravljanju prostorskih avdiovizualnih objektov, narejenih iz lomljenih svetlobnih žarkov in zvoka. Poslednja skušnjava Vlada Repnika pa vsebinsko povezuje animacijo svetlobnega parka z aktualnim diskurzom o uničenju naravnih habitatov.
Najprej načrtovano produkcijo multidisciplinarnega francoskega tima Adrien M & Claire B, ki v svojih predstavah in interaktivnih razstavah združujeta resnični in virtualni svet, nadomeščajo z ogledom Acqua Alte - Crossing the Mirror, pop-up knjige v obogateni resničnosti.
V polju digitalne in analogne animacije, ki jo sproža gledalec brez prisotnosti igralcev, je interaktivna gledališka instalacija Pokukaj!. Pokukati bo mogoče tudi v zapuščen čezoceanski parnik v lutkovni miniaturki za enega gledalca Zavrti tigra! Pripovednega gledališča gospodične Bazilike. Svetovno premiero pa bo na festivalu doživela predstava Tihožitje LGL in zavoda Flota v režiji Tina Grabnarja.
V sodelovanju s programom Teatroskop, ki teče pod okriljem Francoskega inštituta, bo v soboto potekala spletna okrogla mizo Ven iz zatočišča, na kateri se bodo predstavili letošnji francoski gostje in organizacije, ki se ukvarjajo z lutkarstvom, iz širše regije.