Herman Schwarz in Veronika Wald je druga Čehova predstava v Gleju, tu je namreč na oder postavil že svoj prvenec R9-42U. Kot je povedal na včerajšnji novinarski konferenci, so pri ustvarjanju predstave začeli z neko oprijemljivo bazo, nato so konkretne stvari zamenjali za metafore, te pa podali igralcema, kot bi jima vrgli kost, ki jo sama oblikujeta. Sedaj skušajo te metafore sestaviti nazaj v realno zgodbo.
Kot posebnost predstave je Čeh izpostavil, da ta poteka brez elektrike in da so "odru dali funkcijo izraznega sredstva na individualni ravni". Predstava se po njegovih besedah pravzaprav gradi v gledalčevi glavi in ne na odru.
Po besedah izvršne producentke Mije Špiler iz Zavoda Margareta Schwarzwald se je Čeh predstave lotil z veliko mero drznosti in inovativnosti. "To je projekt, ki lahko obstaja le v Gleju," je dodala.
Za igralko Marušo Kink je to že četrto sodelovanje z režiserjem. Kot je dejala, je vsakič drugače, ekipa je vsakič drugačna, način dela kot rdeča nit pa ostaja vedno enak. Je osvobajajoč in kreativen in "iz tebe potegne stvari, za katere niti ne veš, da so v tebi", je dodala.
Delovni naslov predstave se je glasil Celjski grofje ali mala črna luknja, opera v treh dejanjih. Vendar pa je Čehovo avtorsko besedilo doživelo preobrat, značilen zanj. Celjski grofje so ga pripeljali do močnih idej. Ideje so prerasle zgodbo Celjskih grofov, klub temu, da protagonista ostajata Herman in Veronika. A to nista več Herman Celjski in Veronika Deseniška, so o predstavi zapisali v gledališču.
Scenograf predstave je Marko Turkuš, kostumografka Branka Pavlič, avtor glasbe Branko Rožman. Ponovitve predstave bodo 8. decembra ter 11., 12. in 13. januarja.
STA, 5. 12. 2012
V Gleju predstava Herman Schwarz in Veronika Wald
:
:
Povezani dogodki
STA,
10. 12. 2022
Metropolitanska opera tarča kibernetskega napada
STA,
10. 10. 2013
Dnevnikovo nagrado prejme igralec Jurij Drevenšek