Nad odstopom so razočarani tako v kolektivu Wast ist Maribor?, ki ga sestavljajo Andreja Kopač, Matjaž Latin, Aljoša Ternovšek in Sebastijan Horvat, kot tudi v Zavodu Maska, ki je s Cankarjevim domom, KUD Borza in "nekdanjim" SNG Maribor koproducent predstave.
Kot je na novinarski konferenci povedala izvršna producentka Zavoda Maske in projekta Tina Dobnik, so se v SNG Maribor v izjavi o partnerskem sodelovanju med Zavodom Maska pri produkciji projekta zavezali, da ne bodo neposredno vložili denarja, pač pa bodo omogočili uporabo velike dvorane, ponudili operni zbor in orkester, tri operne soliste in tri dramske igralce. Obenem naj bi nudili tudi tehnično podporo, predstavo pa uvrstili tudi v svojo abonmajsko ponudbo. Dobnikova je pojasnila, da je navedeno ključno za izvedbo operne predstave, ki je sicer nevladne organizacije ne morejo izpeljati.
Ker finančni vložek SNG Maribor po mnenju ustvarjalcev in koproducentov ne pomeni prevelikega bremena, se čudijo razlogu za nepreklicno odpoved, ki so jo prejeli 12. februarja, v katerem je gledališče navedlo prav finančne težave. Direktor Maske Janez Janša se je vprašal, kako je možno, da nek javni zavod dva meseca pred premiero predstave - načrtovana je bila za 20. aprila - to odpove zaradi finančnih razlogov. Po Janševem mnenju bi novo operno delo gledališču na dolgi rok prineslo dobiček, saj bi ga dobili z minimalnimi sredstvi, je pojasnil.
Gledališče je pogodbo odpovedalo po izvedbenem sestanku, na katerem je v roke dobilo libreto predstave, pod katerega se podpisuje skupina Wast ist Maribor?, je še povedal Janša, ob čemer se sprašuje o morebitnih vsebinskih zadržkih gledališča.
Režiser predstave Horvat je izrazil začudenje nad nenadnim odstopom gledališča in njegovega direktorja Danila Roškerja, ki je bil dotlej navdušen nad projektom.
Novinarske konference se je udeležil tudi direktor Cankarjevega doma Mitja Rotovnik, ki je zagotovil, da bo projekt izpeljan. Zanj so oktobra predvideli Gallusovo dvorano, obenem pa se dogovarjajo tudi o dodatnih koproducentih.
Ternovšek je predstavil vsebino operne predstave, za katero je glasba napisala Nana Forte. Spomnil je na "skoraj milijardni dolg, ki si ga je mariborska nadškofija pridelala z manevriranji in ki še danes jemlje kruh tako vernikom kot upnikom in ki pomeni začetek velikega proračunskega primanjkljaja". Oratorij tematizira denar, cerkev in odpuščanje. "Poskuša razumeti in raziskuje pot do Boga prek denarja. Ali je ta vertikala tudi mehanizem, ki omogoča odpuščanje in tolažbo? In kaj je s sočutjem in solidarnostjo, pomočjo človeka sočloveku," se sprašuje Ternovšek. Predstava po zagotovilih avtorjev ni blasfemična.
Iz SNG Maribor so sporočili, da razlog odpovedi sodelovanja pri predstavi ni vsebinske narave, pač pa posledica zmanjšanja proračunskih sredstev, sponzorskih in donatorskih pogodb in zlasti zmanjševanja števila zaposlenih.
Namigovanje, da jim vložek gledališča ne bi povzročil dodatnih stroškov, po njihovem mnenju kaže na slabo poznavanje delovanja in financiranja gledališč. V mariborski operno-gledališki hiši so bili v letošnjem letu primorani določene projekte odpovedati ali nadomestiti z manjšimi. Kot pojasnjujejo, so vse stroške avtorskih honorarjev in opreme predstav oklestili, se odpovedali gostujočim umetnikom in se naslonili na lasten kader.
Največji vložek pri omenjeni predstavi so prav zaposleni - solisti, zbor, igralci in tehnični kader - saj je večletno zmanjševanje njihovega števila pripeljalo do preobremenjenosti, so še zapisali.
STA, 21. 2. 2014
SNG Maribor ne bo sodeloval pri operi na temo zloma mariborske nadškofije
:
:
STA,
23. 9. 2020
Gledališče Celje s premiero Zellerjeve komedije Laž