STA, 9. 2. 2022

V Gledališču Celje premiera Vojnovićeve drame 14 dni

V Gledališču Celje bo danes na velikem odru premiera krstne uprizoritve drame Gorana Vojnovića z naslovom 14 dni. Režijo "navadne drame o nenavadnih časih", v kateri Vojnović lucidno preuči epidemijo in njene učinke na najmanjšo družbeno celico, podpisuje Ajda Valcl.
:
:
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje
Foto: Jaka Babnik / SLG Celje

Preizkušnje, ki smo jim priča v teh časih, so nemara najbolj vidne in usodne prav v medosebnih odnosih znotraj družine. Zveze, ki so že dolgo le fasade, začnejo v kriznih trenutkih odstopati od podlage, odtujenost in izpraznjenost pa se samo še poglabljata in povečujeta, so zapisali v gledališču.

Vojnović, kot zapišejo, lucidno detektira pojav pandemije, ki najbolj prizadene najmanjšo družbeno celico. Skozi aktualen in mestoma duhovit dialog spregovori o tem, kakšni smo, kadar sta nam odvzeta vsakodnevni stres in obremenitev, o naših zakoreninjenih arhetipih, o tem, kako radi bežimo pred samim seboj in svojim bližnjim, kako se zatekamo tja, kjer se počutimo boljše, kako se pravzaprav marsikatero življenje izteče, ne da bi njegova resnica sploh kdaj prišla na dan. "Nemara pa je na epidemijo treba pogledati tudi z optimistične plati kot na pojav, ki razgalja laž in poveličuje resnico," so sklenili.

V času epidemije se vsak dan začne s srhljivim poročilom o številu okuženih, hospitaliziranih, težko bolnih in mrtvih. To seveda ni običajnih 14 dni, temveč 14 dni karantenske ujetosti. Mož, mednarodno uveljavljen gledališki režiser, se zaradi prekinitve študija nove predstave v tujini vrne domov, pri čemer mu oblasti odredijo dvotedensko karanteno. Preživlja jo doma pri ženi, visokošolski predavateljici, znanstvenici in raziskovalki. V tem neusmiljenem času, ki ga morata zakonca po dolgem času preživeti drug z drugim, se razkrijejo številne razpoke njunega odnosa, ki je nazadnje videti kot ogolel okostnjak.

Že več kot desetletje živita drug mimo drugega, vsak si je prizadeval le za kariero. On je potoval po svetu in režiral, ona je hodila na znanstvene konference in sledila svojim ciljem. Zdaj, ko je nepričakovano napočil čas sobivanja, si morata priznati, da med njima ni ne ljubezni ne erotike niti prijateljstva. Oba prevevajo strahovi pred prihodnostjo, pred neznanim, pred samoto in končnostjo, so vsebino predstave povzeli v gledališču.

Igrata Branko Završan in Jagoda. Scenografka je Urša Vidic, kostumografka Sanja Grcić, avtorica glasbe Polona Janežič, koreograf Željko Božić, lektorica Živa Čebulj, oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak.

Goran Vojnović, 14 dni, Ajda Valcl, Gledališče Celje

Povezani dogodki

Dan Podjed, 11. 2. 2022
Ključnih štirinajst dni v medčasju