PTL, 22. 10. 2013

Surprised body project

Plesni teater Ljubljana in Wee Dance Company, PROJEKT PRESENEČENO TELO, koreografija Francesco Scavetta, premiera 22. oktober 2013.
:
:

Foto: WEE/ Bjorn-Eivind Artun

Surprised body project / Projekt Presenečeno telo je plesna predstava, ki se osredotoča na vprašanja koreografije in kompozicije in vidi telo in gib kot njen osrednji element.

Kot nakazuje že naslov »Projekt Presenečeno telo« definira metaforični prostor. Podoba telesa v stalni pripravljenosti, ki beži iz običajnega dnevnega telesa in iz kakršnekoli rutine. Občutek «presenečenja» je mišljen kot notranje stanje, ki omogoča biti stalno pripravljen na "odziv" in odgovor, tako posameznika kot skupine. Vplivati drug na drugega z vsako fizično odločitvijo, tudi skozi strukturirane improvizacije in trenutno kompozicijo. "Ko «vplivaš» na nekaj, hkrati samega sebe odpiraš, da boš vplivan tudi nazaj." (Brian Massumi)

Predstava se od samega začetka stalno spreminja, kot ustvarjalni proces, ki stalno poteka. Ne le kot predstava, ki jo predstavimo na turneji, ampak tudi proces, ki ga delimo skozi delavnice in rezidence.

V letu 2013 smo se odločili predstaviti nove različice tega dela na še bolj radikalen način, predstave v različnih državah, ki so že nastale in bodo še nastale v koprodukcijah s festivali, gledališkimi hišami ali skupinami ter bodo vključevale povabljene nove plesalce, da se pridružijo procesu, pa tudi nove skladatelje, ko bo mogoče.

Sodelovanje s Plesni Teatrom Ljubljana pri Surprised body project – 20# Ljubljana se je začelo pred dvema letoma, ko smo se dogovorili za mednarodno produkcijo, v katero bodo povabljeni trije plesalci Wee in trije plesalci PTL. Projekt se je začel leta 2013 z delavnico z avdicijo v Ljubljani in se nadaljeval na rezidenci v Vitlycke, Centru za uprizoritvene umetnosti v Tanumshede na Švedskem, kjer je imela nova skupina – Wee skupina in slovenski plesalci PTL – prvi sklop vaj, na katerih je osvojila načela dela. Ustvarjena predstava je obogatena z individualnim umetniškim prispevkom vpletenih plesalcev, ki so, soočeni z ozadjem originalne strukture, rekonstruirali novo verzijo predstave. Predstava poteka s koreografiranimi deli in strukturirano improvizacijo in se tudi od dneva do dneva rahlo spreminja.     

Vzeli smo «srečanje» in «vpliv» kot ključni besedi, ki opredeljujeta proces ustvarjanja predstave, ki želi biti v stalni transformaciji. "Srečanje" je metafora za personalizacijo dela pri vključevanju novih plesalcev, obenem pa tudi prožnost, da se bodo morali soočiti z novimi pogoji, geografijami in nalogami pri ustvarjanju. Ustvariti novo verzijo predstave in deliti izkušnje dela z drugimi pomeni ponovno preizpraševanje strukture, resetirati in na novo začeti proces sam, z uporabo strukturiranih improvizacij in trenutne kompozicije kot orodji za ustvarjanje.

V zadnjih treh letih je bil Projekt Presenečeno telo/ Surprised body project predstavljen v dvajsetih različnih državah. Po Sloveniji bomo ustvarili verzijo na Japonskem.
(Francesco Scavetta)

***
Wee
Wee sta v Oslu na Norveškem ustanovila italijanski koreograf in plesalec Francesco Scavetta ter norveška plesalka Gry Kipperberg. V zadnjih letih je Wee gostoval v več kot tridesetih državah v Evropi, Južni / Severni Ameriki in v Aziji ter postal ena vodilnih skupin na norveški plesni sceni.

***
Francesco Scavetta
Francesco Scavetta je študiral na Državni plesni akademiji v Rimu in diplomiral iz gledališča in uprizoritvenih umetnosti ter magistriral iz komunikacijskih ved. Na svoji umetniški poti so mu še posebej dragocena njegova srečanja s koreografi, pedagogi in režiserji kot so Anne Theresa De Keersmaeker/Rosas, Giorgio Rossi/Sosta Palmizi, Dominique Dupuy, Adriana Borriello, Lans Gries/Trisha Brown and Bernardo Bertolucci.

Teatralnost Francesca Scavette so pogosto povezovali z atmosfero čudnih sanj ali igrivega sveta otroka: čudno, smešno, poetično in obenem presenetljivo. Od ustanovitve leta 1999 so se predstave Wee spreminjale tako v formatu kot v estetiki in se preoblikovale skupaj s konstantno radovednostjo po fizičnih raziskavah ob stalnem raziskovanju, kaj lahko gledališče in predstava pomenita v sodobnem življenju in kakšne vrste dialoga lahko vzpostavita s publiko. Od občutljive prve predstave «“Daddy always wanted me to grow a pair of wings” (Očka je od mene vedno hotel, da poženem par kril) z nekakšno cirkuško atmosfero in videzom starega črno-belega filma, najdenega na podstrešju, do kompleksne uporabe tehnologije v predstavah, kot na primer ”Live*”, ki jo je koproduciral bienale v Benetkah. Jedro raziskave je bilo vedno ukvarjanje s krhkostjo in paradoksom, svetimi tremi kralji in sanjami, empatijo in presenečenjem; izogibanje pripovednemu in fizičnemu klišeju ter preizpraševanje realnosti in identitete s humorističnim dvomom. Wee je zavezan umetnosti kot izzivu postmoderne alegorije, kjer ni nič očitno jasno, a se vse zdi preprosto.
 
***
Vitlycke - Centre for performing arts
Vitlycke – Center za uprizoritvene umetnosti je novo ustanovljena rezidenčna hiša za uprizoritvene umetnosti. To je prostor za raziskovanje in ustvarjanje; za raziskavo, trening in izobraževanje; platforma, kjer se lahko umetniki srečajo, delajo in razpravljajo; kraj, kjer se lahko nacionalne in mednarodne skupine osredotočijo samo na ustvarjanje svojih predstav v mirnem okolju sredi narave, ločeno od ritma mesta.

Vitlycke - Center za uprizoritvene umetnosti želi biti kraj, kjer umetniki vadijo in ustvarjajo, pa tudi prostor, kjer se predstavljajo tako neformalni prikazi del v nastajanju kot izdelane predstave, odprte za publiko.

Vitlcyke stoji v Tanumshede (Švedska), na skoraj idealni lokaciji, na sredini med Oslom in Göteborgom, na deželi, v zaščitenem območju Unesca, tik ob muzeju Vitlycke, ki ga obiskujejo zaradi znanih izklesanih kamnov iz bronaste dobe.

PTL

Povezani dogodki

PTL/SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 5. 5. 2020
Plesni Teater Ljubljana na spletu