Iztočnica Lena Gregorčič, SiGledal, 2. 7. 2010

Sprehod po "sprejemcih"

Na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo je te dni še bolj napeto kot po navadi. Tej atmosferi se pravi sprejemni izpiti.
:
:

Dramaturgija − Kaj je to, dramaturgija? 

Urška Sajko, 19 let
Zadnjič je bilo v eni predstavi povedano, kaj je dramaturg: avtorjev »oklepnik«. Čeprav mislim, da nihče zares ne ve, kaj počne dramaturg. Pač mora obstajati, saj gledališče brez njega ne more stati. Je tudi režiserjev pribočnik.
Sam študij je po moje zelo zanimiv, vsaj kolikor sem slišala od svojih mogoče bodočih kolegov. Baje imaš ogromno zanimivih predmetov, teorija se povezuje s prakso, npr. sodeluješ pri nastanku produkcij. Pravijo, da je dosti možnosti za zaposlitev (smeh).
Prvi del sem ravno dala skozi − slovenščina. Tega sem se najbolj bala.

Sara Praper, 19 let
Dramaturgija je dramska gradnja, dramsko pisanje, dramaturgi pišejo gledališče liste, lahko so asistenti režije, prevajalci tujih del.
Od študija dramaturgije pričakujem širšo razgledanost  v smislu književnosti in dramatike nasploh.

Petra Žumer, 26 let
Zanima me gledališče kot sistem umetnosti in ne kot institucija, čeprav se bom morda ukvarjala tudi s tem, saj je naloga dramaturga tudi, da včasih kaj napiše za gledališki list. Sicer me zanima zgodovina gledališča, ukvarjanje s tekstom, tudi pisanje, uprizoritev in njena idejna zasnova.

Igra − Kaj je to, igra?

Zala Gruden, 19 let

Ravno sem zaključila s sprejemnim izpitom. Moram reči, da je vsa ta nervoza izjemno spodbujajoča in fantastična. Igralec mora spoznati bistvo, torej »misel«, ugotoviti mora, kaj je hotel avtor besedila sporočiti, saj najverjetneje izhaja iz lastnih izkušenj (avtor, op. a.). V vsakem liku mora najti sporočilo in del avtorjeve miselnosti.
Kakorkoli: če mi letos ne uspe, se drugo leto ponovno vrnem.

Larisa Javernik, 20 let
Kaj dela igralec? Hm, mora črpati iz sebe, mora biti pripravljen na odrekanje, ker to poklic prinaša s sabo. Največ, kar lahko igralec naredi, je, da da v teater sebe, svoje poglede na življenje in dogajanje. In mislim, da pri tem potrebuje tako režiserja kot dramaturga. Igralci pogosto padajo v »egotrip« in zato ne znajo trezno razmisliti, ali je to, kar so naredili, v redu ali ne. Režiser igralca usmerja.

Matjaž Jarc, 19 let
Rekel sem, poskusil bom, pa sem tukaj. Na informativnih dnevih so me čisto prepričali. Igralec naj bi upodabljal like, zgodbe. Mora se vživeti; najprej moraš dobro prebrati dramo, jo preštudirati, potem pa se vanjo vživeti. Se »usedeš« in se poistovetiš z likom. Tisti, ki se najde v liku, je dober igralec. Sicer me pa zanima tudi vodenje oddaj.

AGRFT

Iztočnica Lena Gregorčič, SiGledal, 28. 4. 2010
Ali vemo, kaj je performans?
Iztočnica Lena Gregorčič, SiGledal, 23. 4. 2010
Čista hipnoza 50-urnega informansa Dragana Živadinova
Iztočnica Lena Gregorčič, SiGledal, 29. 5. 2010
"Dramaturg vedno sedi na več stolih"