Poiesis sebstva je povzetek procesa, ki ga je Snježana Premuš začela leta 2012 s Fizičnimi manifestacijami. Ker je plesno izvajanje ponavadi ločeno od teoretičnega opazovanja in razpravljanja, sta z Vevarjem ti dve področji združila v predstavo, v kateri uporabljata vsak svoj medij: "jaz telo, on jezik", je povedala.
Kot je zapisal producent, Zavod Federacija Ljubljana, je predstava strukturirana v serijo situacij, v katerih se neinvazivna aktivnost gledalcev in akterjev predstave izpostavlja izkustvenim možnostim pretvorb telesa v jezik in jezika v telo na mestih, kjer je telo vselej že jezik in jezik zaloga telesa. "Kar nemara zveni zapleteno, je zelo preprosto: vstop v meta-fizičnost je na neki način vselej pogojena z materialnim, telesnim."
Predstava uporablja mešanico različnih umetniških sredstev in elementov - predmete, telesa, podobe in jezikovna sredstva - ter vrsto zelo preprostih kinetičnih elementov in akcij v prostoru. Na nek način gledalcem sporoča rezultate večmesečnega procesa, pri čemer se odpoveduje možnosti, da bi jih gledalci sprejemali samo od daleč.
Po besedah avtorice koncepta razpira različne poglede gledalca, sodelavca, izvajalca. Je participatorna, gledalci niso v pasivni poziciji. Vendar pa predstava od njih ničesar ne zahteva, lahko se tudi odmaknejo in opazujejo od daleč.
Snježana Premuš je s Fizičnimi manifestacijami leta 2012 začela serijo predstavitev studijskih procesov, ki jih je vodila s plesalci zelo različnih provinienc, s katerimi je preizkušala metode telesne prakse BMC (body-mind centering), kar bi lahko prevedli kot uravnavanje telesa in njegovih perceptov. K sodelovanju je povabila gledalce različnih profilov, poklicev in strok, da bi skupaj z njimi ugotovila, kako je telesno kreiranje percepcijskih podob sporočljivo in kakšne smisle proizvaja, kako se bere, razbira in kaj je nemara očesu nevidno.
"Zelo hitro je postalo jasno, da telesno delo ni samo stvar plesalca, ampak tudi gledalca in da je nemara gledalsko telo tisto, ki bi se po analogiji z 'atletiko očesa', kot je nekje gledalsko pozicijo označila Eda Čufer, lahko preimenovala v atletiko gledalskih perceptov," je še zapisal producent.
Ponovitve predstave bodo v soboto, na sporedu dvakrat, in nedeljo.