STA, 20. 2. 2025

SNG Opera in balet Ljubljana z baletom Hamlet napoveduje plesno-glasbeno poslastico

SNG Opera in balet Ljubljana sezono nadaljuje s četrtkovo premiero baleta Hamlet v koreografiji in režiji Lea Mujića. Posebnost druge premiere letošnje sezone je po besedah novega direktorja ljubljanske operne baletne hiše Marka Hribernika med drugim, da plesalce na odru spremlja glasba orkestra, ki jo slednji izvaja v živo.
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu

Temu je pritrdil tudi Leo Mujić, ki je zaslužen tudi za lanskoletnega hrvaškega Hamleta. Na predstavitvi ljubljanskega Hamleta je povedal, da tokratna filharmonična, koncerta glasba v živo s številnimi solisti predstavi daje čisto posebno noto, a je prepričan, da v prvi vrsti ljubljanski balet Hamlet, kjer imajo svojo mesto prav tako solisti, slavi ples sam. Ena od kvalitet predstave je po njegovih besedah prav dejstvo, da se bo vse, kar bo občinstvo videlo pred očmi in slišalo z ušesi, dogajalo v živo.

Predstavo dopolnjujeta tudi scenografija in kostumografija, pod katero se podpisujeta Stefano Katunar in Manuela Paladin Šabanović, katerih značilnost je po besedah Mujića modernizirani neogotski stil. Kot je še dodal, je sam sledil zgodbi Shakespearove drame, sprememba sama pa je medij, preko katere je zgodba Hamleta tokrat povedana in to sta giba in plesa ob glasbi ruskega skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega in francoskega skladatelja Camillea Saint-Saensa.

Dirigent Ayrton Desimpelaere je izpostavil pomembnost zlitja med orkestrom in plesalci, in kljub temu, da glasba ni enostavna, so se plesalci, kot je dodal, na njegovo presenečenje zlili z njo. Glasba Čajkovskega po njegovih besedah predstavi dodaja čustveno plat, medtem, ko je pri Saint-Saensi v ospredju predvsem vzdušje.

Na četrtkovi premieri bo v vlogi Hamleta zaplesal Kenta Yamamoto, ki se je ljubljanskemu baletu pridružil kot 18-letnik, zato ga ima za svojo baletno hišo. O vlogi Hamleta, ki jo plesal tudi v Zagrebu, je povedal, da mu ta vloga leži in ni imel težav vživeti se vanjo. Najtežje pri predstavi se mu sicer zdi kombinacija baleta, plesa in tehnike in da morajo plesalci s svojimi telesi, skozi gib povedati kompleksno zgodbo polno drame.

Prvakinja SNG Opera in balet Ljubljana Tjaša Kmetec je tokrat v vlogi Gertrude. Kot je povedala, bo Hamleta plesala prvič, a ji je njena vloga, ki se ji je posvetila tudi s psihološkega vidika, predvsem, kako skozi gib predstaviti njeno osebnost, zelo všeč. Zato je prepričana, da bo to ena od njen najljubših vlog.

Klavdij bo prvič tudi Filip Jurič, ki je tako kot Kmetec izpostavil koreografijo predstave in jo označil za fantastično, med tem ko je o svojem liku povedal, da je po maniri Shakespearovih klasičnih likov kompleksen in zanimiv. Glede Mujićeve zahtevne koreografije pa, da so njegovi baleti sestavljeni tako, da je potrebno vsak korak izvesti 150-odstotno, ker sicer ne pride do izraza, kar je naporno za telo, a mora na odru vse skupaj delovati lahkotno.

Z baletom Hamlet, ki bo poleg četrtkove premiere v bloku na sporedu še osemkrat, se poslavlja dosedanji umetniški direktor ljubljanskega baleta Renato Zanella, ki je med drugim še povedal, da je koreografija Hamleta za plesalce zahtevna tudi za to, ker morajo kvaliteto, ki je v glasbi, s svojim telesom prenesti tudi na občinstvo. Izbor glasbe v predstavi po njegovih besedah sicer deluje tako, kot da je napisana prav za ta balet.

Mujić je pojasnil, da je bil izbor glasbe večmesečni proces, pri katerem sta sodelovala tudi dramaturg predstave Balint Rauscher in dirigent, sam pa vedno, ko izbira skladatelje, vedno izbire po enega predstavnika Zahoda in Vzhoda, saj to odraža "našo geografsko lego".

Hamlet, SNG Opera in balet Ljubljana, Leo Mujić

Povezani dogodki