Kot je na novinarski konferenci povedal Injac, Brecht ni pogosto prisoten v slovenskih nacionalnih gledališčih, zato se mu je zdelo potrebno, da ga uprizorijo, sploh v teatru, kot je SMG, ki se loteva tudi političnih in eksperimentalnih elementov.
Tekst, ki ga je Brecht napisal v 30. letih prejšnjega stoletja, vidi kot izredno aktualen, saj se danes po njegovem mnenju v primerjavi s preteklostjo ni veliko spremenilo: morda sta se spremenila jezik in znanje, a osnovne premise ostajajo. Horvat je vse to razvil v svojo avtorsko vizijo, je povedal Injac.
Režiser je pojasnil, da se v predstavi ukvarjajo s fašizmom in ponovno privlačnostjo tega totalitarnega sistema. Po njegovem mnenju danes obstaja vrsta neposrednih dokazov, da misel o tem, da njegove ideje niso zanimive pri mladih generacijah, ne drži. S predstavo so si tako poskušali zastaviti vprašanje, zakaj se to dogaja, in deloma našli tudi odgovor.
Kot je razkril direktor SMG Tibor Mihelič Syed, je Strah in beda tretjega rajha dvodelna predstava, ki v prvem delu podaja Brecthovo dramsko besedilo, v drugem delu pa ga poskuša odslikavati v sedanjosti. Dodatno gradivo k uprizoritvi so prispevali igralci ter dramaturg Milan Ramšak Marković, ki je prepričan, da je za odgovor na vprašanje, kje se nenehno motimo, treba pogledati navznoter.
Besedilo je prevedla Urška Brodar. Brecht ga je napisal v letih 1934 in 1935, ko so nacisti v Nemčiji že prevzeli oblast, avtor pa je bil v izgnanstvu. V tekstu je prikazal stopnjevanje nasilja v družinskem okolju različnih slojev, pa tudi geste upora. Kot je v gledališkem listu zapisal dramaturg, besedilo poleg podobe o nemški družbi 30. let prejšnjega stoletja predstavlja tudi nekakšen dokument o porazu.
V predstavi bodo nastopili Damjana Černe, Janja Majzelj, Matej Recer, Blaž Šef, Stane Tomazin in Matija Vastl ter kot gosti Lina Akif, Jerko Marčić in Ivana Percan Kodarin.
Scenografijo in video je oblikoval Igor Vasiljev, kostume Belinda Radulović. Koreografinja je bila Ana Dubljević, glasbo je ustvaril Drago Ivanuša.