Praški kvadrienale je edinstven mednarodni dogodek, ki raziskuje področje scenografije, kostumografije in gledališke arhitekture, hkrati pa pomeni relevantno platformo za predstavitev raznovrstnih praks scenskega oblikovanja v velikem delu svetovne gledališke produkcije. Uradno odprtje letošnjega kvadrienala v prostorih praške Industrijske palače, katerega umetniška zasnova bo sledila tematskim krogom Imaginacija, Transformacija in Spomin, bo 5. junija, za javnost pa bo vrata odprl dan kasneje.
V zavodu Muzeum menijo, da sedma udeležba Slovenije na Praškem kvadrienalu predstavlja velik potencial za promocijo vrhunskih avtorjev, ki delujejo v slovenskem prostoru. Kot je na novinarski konferenci v prostorih Slovenskega gledališkega inštituta (Slogi) povedala Barbara Novakovič Kolenc, bo slovenska nacionalna instalacija Ukrivljen prostor predstavljena v razstavnem prostoru osrednje sekcije z naslovom Razstava: Dežele in regije.
Slovensko predstavitev tvorita mural in triptih. Kot mural je predstavljena razstava Kapital 2018, ki jo je skupina Irwin zasnovala za predstavo V imenu matere po tekstu Iva Svetine v režiji Ivice Buljana (SNG Drama Ljubljana). Za to postavitvijo, ki deluje kot stena, bo predstavljen triptih treh video-knjig, katerih listanje po besedah kustosinje sproža določene sekvence. Tjaša Gnezda je triptih zasnovala skozi "grafiko gibljive slike, detajlov in poseganja v prostor".
Oblikovalec Matjaž Wenzel iz Milimeter studia je dodal, da so si grafično podobo predstavitve zamislili kot prikaz ukrivljenosti, kar simbolizira tudi za 90 stopinj zamaknjena črka S, ki predstavlja del naslova predstavitve v angleščini (Warped Space) ter hkrati prvo črko naše države. Posebnost bo tudi predimenzionirani katalog postavitve, ki se naslanja na mero razstavljenih video-knjig, ki je 50 krat 60 centimetrov.
Prva knjiga iz triptiha predstavlja hommage pred tremi leti preminulemu priznanemu slovenskemu režiserju Tomažu Pandurju, kateremu bodo prostor v sklopu svoje predstavitve na kvadrienalu letos namenili tudi Španci. Prvi del triptiha bo predstavljal kostumografijo Lea Kulaša za predstavo Immaculata v produkciji SNG Maribor in režiji Livije Pandur ter produkcijo Edwarda Cluga za SNG opera in balet Ljubljana Simfonija otožnih pesmi, skozi kostume Angeline Atlagić in scenografijo skupine NUMEN.
Druga knjiga bo posvečena kostumografiji in scenografiji avtorske plesne predstave Mateje Bučar in Vadima Fiškina Dvoriščno okno, tretja pa kostumografiji Kulaša za Clugovo baletno predstavo Peer Gynt (SNG Maribor) ter kostumografiji Uroša Belantiča za muzikal Draga Ivanuše Orlando (Mestno gledališče ljubljansko).
Nacionalna predstavitev je letos nastala v neinstitucionalni organizaciji, ki jo je prevzel Muzeum, zavod za umetniško produkcijo, posredovanje in založništvo, v sodelovanju s Slogi in partnerskimi gledališči SNG Drama Ljubljana, SNG Opero in baletom Ljubljana, SNG Maribor, Mestnim gledališčem ljubljanskim in Društvom umetnikov.
Direktorica Slogi Mojca Jan Zoran je opomnila, da je praški kvadrienale za področje gledališkega prostora tako pomemben, kot je beneški bienale za področje vizualnega prostora. "Menim, da bi moral biti eden od ciljev države, da se Slovenija na tem dogodku vedno in kakovostno predstavi," je dodala. Kuratorica pa je za prihodnji kvadrienale izrazila upanje, da bi "se ustvarili realni pogoji, da bi Slogi lahko dostojno organiziral slovensko udeležbo umetnikov na njem".