Včeraj, 16. aprila so se v Prešernovem gledališču začele vaje za prvo predstavo naslednje sezone, absurdno komedijo Sen. Na prvih vajah je bil prisoten tudi avtor. Predstavo bo režirala Mateja Koležnik, v njej pa bodo igrali: Peter Musevski, Vesna Slapar, Matjaž Višnar, Darja Reichman, Borut Veselko, Vesna Jevnikar, Miha Rodman in Vesna Pernarčič. Igro je prevedel Janko Petrovec, pri predstavi pa bodo sodelovali še Diana Koloini, Ivo Knezović, Alan Hranitelj in Arko. Premiera bo v začetku septembra 2012.
V Prešernovem gledališču so si že pred leti zastavili jasen cilj, da bi ob uprizoritvah klasičnih besedil odkrivali in uprizarjali seveda tudi drame sodobnih dramskih piscev. Po najvidnejših sodobnih dramatikih iz angleškega, nemškega, avstrijskega in estonskega področja so se tokrat odločili za prvo »srečanje« v slovenskem gledališkem prostoru z italijanskim dramatikom Enricom Luttmannom.
Enrico Luttman se je rodil leta 1965 v Trstu. Dokončal je študij angleščine, francoščine in nemščine, prav tako pa je tudi diplomiral iz igre na akedimiji Filodrammatici v Milanu. Igral je v Stalnem gledališču Benečije in Julijske krajine (Teatro Stabile del Fiuli Venezia Giulia) in v Rimu, kjer je tudi režiral več predstav. Poleg izvirne dramatike tudi prevaja, piše odrske priredbe ter ustvarja za televizijo. Njegove drame: Meso mojega mesa (Carne della mia carne), Kdo se boji hudobnega volka? (Chi ha paura del lupšo cattivo?), Dve tako dobri ženski (Due donne quasi perfette), Štiri!(Quattro!), 5 za eno (5 x una), Sen (Sonno)...
Njegove drame so uprizarjali v Italiji, Angliji in na Slovaškem. Za svoje drame je prejel kar nekaj nagrad in priznanj (za dramo Chi ha paura del lupo cativo, je leta 1996 prejel nagrado za najboljšega mladega dramatika, predstava pa nagrado publike, za dramo 5xUNA nagrado Candoni, predstava pa je bila predstavljena tudi na mednarodnem festivalu Playwriting Festival v Londonu.
Sen, ki ga sodobni italijanski dramatik Enrico Luttmann podnaslavlja kot »delirij v enem dejanju« je dejansko napisan v »enem nonšalantem zamahu« in ga je žanrsko (kljub jasnemu dejstvu, da gre za komedijo) težko ukalupiti ali poenostavljeno opredeliti. Še najbližje Snu je absurdni humor, v katerem prepoznamo »značajske poteze« dramatike Becketta in Ionesca. Enrico Luttmann se skozi Sen izkazuje kot izjemno inteligenten, duhovit in dialoško izbrušen dramatik, ki natančno izriše komične karakterje v mejni življenjski situaciji, v kateri se razkrivajo absurdni in skrajno odtujeni medčloveški odnosi, absurdnost in odtujenost sodobne umetnosti, družbe in konec koncev absurdnost življenja na horizontu smrti. Enrico Luttmann v komediji Sen z inteligentnim humorjem, nepričakovanimi obrati in prikazom absurdnih situacij, ki jih je življenje prepolno, skozi smeh spregovori o smrtno resnih stvareh. Besedilo je izjemno natančno in premišljeno »izrisana« podoba sodobnega časa in izgubljenosti posameznika v njem. Zaradi vsega omenjenega je režiserka Mateja Koležnik s svojo precizno režijsko poetiko in sodobnim estetskim pristopom tako rekoč idealna izbira za uprizoritev te vrste zahtevnega komedijskega žanra.
PGK, 17. 4. 2012
Sen na začetku prihodnje gledališke sezone v Kranju
:
:
PGK,
2. 1. 2011
Prešerno!
PGK,
13. 12. 2019
Intervju v e-pismih. Z e-prologom