STA, 26. 3. 2010

Premiera: Ponudba in povpraševanje

Krstna uprizoritev dramskega dela Boštjana Tadla z naslovom Ponudba in povpraševanje bo na velikem odru ljubljanske Drame.
:
:

foto Peter Uhan
Režiser Janusz Kica je na današnji novinarski konferenci razkril, da kot tujec deluje v Drami že več let, vendar je tokrat prvič režiral uprizoritev slovenskega dramskega besedila.

Direktor SNG Drame Ivo Ban je za začetek pojasnil, da je Tadlovo vizionarsko besedilo, kot odsev družbenega stanja v umetnosti, nastajalo tri leta in pol. Režiser Kica verjame, da je prihodnost gledališča predvsem v dobrih dramskih piscih in ne le v režiserjih, navdušen pa je bil nad novimi odrskimi močmi, ki so se pridružile najboljšim.

Pravi, da v igri ni manjših vlog, zato igralci na odru ustvarijo duh skupnosti, ki ga začutijo tudi gledalci. Čeprav ni želel razkriti vsebine, je režiser Kica pripomnil, da bodo igralci svoje vloge z veseljem odigrali, gledalci pa bodo ob tem nedvomno uživali.

Veronika Korošec je absolventka Filozofske fakultete iz bivše komunistične in slabo situirane družine. Živi z očetom in babico, ki nenadoma zboli za čudno obliko shizofrenije. Babica razvije dve osebnosti, prva je genialni poslovnež, druga pa komunist. Veronika, ki jo igra Nina Ivanišin, spozna stažista medicine Marka Bohinca, ki ga igra Aljaž Jovanović, ta pa ji pomaga prebroditi babičino krizo. Babica Mara Rozman Korošec se odloči ubiti svojo komunistično osebnost z elektrošokom.

V vlogi Veronikinega očeta Aleša Korošca bo nastopil Gregor Baković, babico pa igra Silva Čušin. Zvezdana Mlakar je v vlogi stranke na zasebni kirurški kliniki, direktorja te klinike pa igra Ivo Ban. Klemen Slakonja igra redovnika Jošta, ki vodi pevsko skupino Amor. V tej skupini sta tudi Veronikini kolegici Ana in Eva ter kolega Gašper. Pevske vloge so prevzeli člani Slovenske filharmonije.

Pri besedilu Ponudba in povpraševanje so režiserja Kico pritegnili realno in natančno izdelani polnokrvni liki, ki so dobro delovno gradivo za igralce. Privlačil ga je tudi neobičajen žanr dramskega dela, ki skriva več soodvisnih in prepletenih žanrskih oblik, ki jih je moral režiser z natančno analizo dešifrirati, razvezati in odkriti.

Besedila se je lotil z velikim spoštovanjem, saj ga je želel integrirati na oder. Potarnal je le nad tem, da je edini problem krstne uprizoritve ta, da primerjave še niso mogoče. Le z uprizoritvijo se zgradi in izkaže, kateri načini delovanja so ustrezni, pri čemer ima ključno vlogo ravno dober tekst. Meni še, da ima avtor besedila specifičen smisel za humor, v delu se pokaže njegova notranja drža in odnos do sveta, ki je prepoznaven, a ne vsiljiv. Tadel prikaže stvarnost, ne da bi bil pri tem realističen.

Tudi dramaturginja Mojca Kranjc je priznala, da je bila njena največja zagata opredelitev žanra. Meni, da so v predstavi združeni žanri ljubezenske, filozofske in družbene drame s komičnimi dialogi, ki o bistvenih stvareh razpravljajo na lahkoten način. Tadel je besedilo ohlapno opredelil kot tragikomedijo.

Režiser je zaznal, da je igra s tematizacijo družine ter ideologije preteklosti in sedanjosti zadela bistvo časa, v katerem živimo. Tadel je na to pripomnil, da so bili takrat, ko se je lotil pisanja te igre, časi mirnejši.


  • Kdaj: v soboto, 27. marca ob 20.00 uri
  • Kje: Veliki oder SNG Drame Ljubljana

Povezave:

- Fotogalerija Ponudba in povpraševanje
Anita Volčanjšek, SiGledal, 30. 4. 2010
Med enoumjem in tržnim kaosom današnjega sveta