Direktor družbe za organizacijo koncertov WKE Konzert Peter Hosek je razstavo označil za "srčni projekt", s katerim želijo "prenesti znanje na novo raven". Kot poroča avstrijska tiskovna agencija APA, so se pri postavljanju muzeja zgledovali pri mednarodnih vzornikih: v Liverpoolu je muzej Beatlov, v Memphisu muzej Elvisa Presleyja, v Stockholmu pa muzej skupine ABBA. "Zakaj Dunaj nima Straussovega muzeja," so se spraševali.
V mestu sicer obstaja Straussova hiša, ki je še vedno v znamenju izvirnega prizorišča oziroma zadnje obstoječe koncertne dvorane, v kateri so nastopali vsi štirje Straussi. Novi muzej se obenem opira na sodobno tehnologijo. Dvonadstropno razstavišče na približno 900 kvadratnih metrih, po katerem se obiskovalec lahko sprehodi s slušalkami, sta zasnovala oblikovalec Christian Sturminger in Studio Media Apparat, ki je specializiran za vizualne izkušnje.
Muzej je nastal z zasebnim proračunom v višini 2,2 milijona evrov, pri tem pa so se soočili tudi s presežkom gradiva. "Na koncu smo imeli desetkrat več materiala, kot smo ga lahko sprejeli," je povedal filmski producent Kurt Stocker.
Življenje Johanna Straussa (1825-1899) v muzeju prikazujejo v sedmih delih. Razstava se ne začne le z njegovim rojstvom v letu 1825, ampak tudi z uspešnim delom očeta Johanna Straussa. V nadaljevanju pripoveduje o družbenih pretresih okrog leta 1848, izjemnem mednarodnem uspehu Straussa mlajšega v Pavlovsku v Sankt Peterburgu, v Parizu in na turnejah po Severni Ameriki, pa tudi o ženskah njegovega življenja in njegovih operetah. Njegovo smrt leta 1899 pa simbolizira violina, ki razpada na drobce.
V ekipi, ki je oblikovala muzej, posvečen Schaniju, kot so v družini klicali skladatelja, je bil tudi zgodovinar Wolfgang Maderthaner, nekdanji generalni direktor Avstrijskega državnega arhiva. Kot je povedal pred odprtjem, je dunajski valček več kot melodija, je "podpis mesta". "Razstava je pristop k temu dunajskemu podpisu na povsem nov način," je dodal.