STA, 23. 5. 2013

Platforma sodobnega plesa letos na temo komunikacije

Platforma sodobnega plesa, ki jo ponovno prireja Plesna izba Maribor, letos prinaša tri plesne predstave. "Gre za različne formate umetniškega ustvarjanja, večinoma manjše produkcije," je na včerajšnji novinarski konferenci pojasnila programska vodja festivala Mojca Kasjak. Vsem predstavam je skupna ključna tema - komunikacija.

Soulsqueezing / foto: Arhiv PIM

"Platforma letos komunicira," je pojasnila Kasjakova. "Odločili smo se, da povabimo k sodelovanju umetnike, ki skozi različne umetniške prakse iščejo svoje estetske izraze oziroma umetniško ustvarjanje in na ta način komunicirajo z različnimi mediji, kot so telo, gib, zvok. Istočasno platforma komunicira tudi z določenimi ciljnimi skupinami. V primeru Luke Silvestrinija so to migranti," je dodala.

Danes se bo predstavila slovenska umetnica Mala Kline s pred kratkim premierno izvedeno predstavo Eden, ki sooča svetova nastopajočega in občinstva. Dan kasneje bo sledila slovensko-španska predstava V odsotnosti / skoraj tam Matevža Dobaja in Neus Barcons Roca. Po besedah Dobaja gre za prikaz dela v nastajanju, ki govori o splošni negotovosti, ki danes vlada v svetu.

Sobotni del platforme bo zaznamovala predstava Soulsqueezing nizozemskega skladatelja Tiana Rotteveela, ki se v svojih delih osredotoča na zvok in njegove vplive na človeško telo.

Platforma se je uradno začela že v ponedeljek z delavnico italijanskega plesalca in koreografa Luce Silvestrinija, ki je vodja znane skupine Proteini dance company. Trenutno izvaja raziskavo za svojo novo plesno predstavo Outland, ki se ukvarja s človekovo kulturno identiteto. V Mariboru dela s priseljenci, večinoma iz držav nekdanje Jugoslavije.

Kot je povedal na včerajšnji novinarski konferenci, se mu zdi ta del Evrope zelo zanimiv, saj gre za ljudi iz nekdanje skupne države, ki so postali migranti šele potem, ko je država razpadla. "V bistvu so tujci v nekdaj lastni državi," je dejal.

Platforma sodobnega plesa je letos ponovno združena s projektom Modul dance, ki ga Plesna izba Maribor z 22 plesnimi hišami v Evropi realizira od leta 2010. Na podlagi tega projekta je nastala vrsta mednarodnih umetniških izdelkov. Poleg Silvestrinija je v ta projekt vključena tudi Slovenka Jasmina Križaj, ki trenutno pripravlja projekt The Very Boring Piece kot nadaljevanje njenega lanskega uspešnega projekta The Very Delicious Piece.

Performa/Platforma

Povezani dogodki