Odkar smo ga pred dvema letoma internacionalizirali in si ga prizadevamo umestiti med pomembnejše festivalske dogodke na evropskem gledališkem zemljevidu, privablja vse več uglednih mednarodnih strokovnjakov. Letos jih bo že skoraj petdeset. Vsi ti ljudje bodo ponesli besedo in dober glas o našem gledališču in državi v svoje okolje, med druge ljudi. Tako se spletajo prijateljske in strokovne vezi, tako kljubujemo, da nam izključno virtualna in elektronska komunikacija ne bi sčasoma razžrli duš. Zahvaljujoč slovenskemu showcasu, je vsaj ena od lanskoletnih predstav doživela prodor na številne evropske festivale, o nas je pisal mednarodni tisk, po gledaliških kuloarjih se veliko govori o Festivalu Borštnikovo srečanje ... Seveda pa to ni le promocija slovenskega gledališča navzven, temveč je tudi priložnost, da se pokažeta in promovirata tako mesto Maribor kot Slovenija nasploh.
Lansko leto je bilo prelomno. Vpeljali smo veliko novosti, več kot podvojili število gledaliških in strokovnih dogodkov, uvedli različne programske sklope, povabili študente AGRFT, da svoj učni proces preselijo iz Ljubljane v Maribor, angažirali študente mariborske Filozofske fakultete, začeli plodno sodelovanje s Slavističnim društvom Maribor itd. Mednarodni gledališki program mostovi je naletel na zelo dober sprejem. Letos smo ga še okrepili, saj bomo ob gostujočih predstavah nadrobneje predstavili nam tako bližnjo, a obenem tudi oddaljeno slovaško gledališče. Slovaški fokus smo naslovili program, kjer bomo videli slovaško predstavo, poslušali predavanja o slovaški dramatiki in gledališču, obenem pa je že na voljo v slovenščino prevedena knjiga s tremi sodobnimi slovaškimi dramami. Mogoče bo katero od naših gledališč seglo po kateri izmed njih in s tem utrdilo kulturni most med državama. Poleg tega bomo gostili še gledališča iz Poljske, Češke in Srbije. Z Društvom gledaliških kritikov in teatrologov pripravljamo mednarodni simpozij Koliko politike, koliko fašizma?, ki bo gotovo pritegnil veliko udeležencev. Tu bosta še mednarodna delavnica o umetniških festivalih znotraj stalno delujočih umetniških ustanov (to je, denimo, prav FBS, ki je po ureditvi statusa našel svoj pravni domicil znotraj SNG Maribor) ter okrogla miza o prevajanju za gledališče, ki ju pripravljamo s projektom EFRP (European Festival Research Project) in Društvom slovenskih književnih prevajalcev.
Seveda pa vse dobre ideje, izjemne zamisli, ambicozni cilji ne bi bili uresničljivi, če bi nam ne prisluhnili naši financerji: Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Maribor, pa tudi vi, cenjeni pokrovitelji, donatorji in podporniki. Čeprav je sponzorski delež za festival v zadnjih treh letih upadel več kot za polovico, si vendarle želim, da boste tisti, ki nas zvesto podpirate že vrsto let, ostali z nami še naprej. Za tiste, ki so se nam odrekli pa upam, da jih bodo prenovljeni programska in likovna shema festivala, zlasti pa njegova internacionalizacija, vendarle prepričale, da se nam bodo prihodnje leto spet pridružili. Kultura in umetnost nista nikakršna potrošnja, nikakršen potratni grdi raček, ampak najčistejša, najdonosnejša in najdaljnosežnejša investicija. Tega se zavedamo kulturniki in umetniki pa tudi gospodarstveniki, medijski mogotci in drugi poslovneži, ki znate v sinergiji s kulturo prepoznati pomen, vrednost in naložbo za prihodnost in za zgodovino.
Ta misel je pomembna, zato jo bom zapisala vsako leto.
Alja Predan, 13. 10. 2011
Nagovor Alje Predan, umetniške direktorice FBS
:
:
Povezani dogodki
Alja Predan,
29. 10. 2010
Na cilju
Alja Predan,
29. 11. 2019
Položaj dramatike je negotov, kot je negotov položaj umetnosti
Alja Predan,
13. 4. 2009
Krystian Lupa – dobitnik Evropske gledališke nagrade