Taufer je Maškarado opisal kot komad, ki govori o temačni strani človeške psihe. "V tem smislu je drama močno povezana z našim časom. Temeljno vprašanje, ki ga zastavlja, je - kaj je prava stran človeškega obraza, ali je bela ali črna, dobra ali slaba", je Taufer dejal na torkovi predstavitvi. Eno od ključnih vprašanj drame je, ali človek sploh lahko organizira družbo, ki bo imela smisel in perspektivo.
"Trenutno živimo v svetu, v katerem so vsi družbeni modeli izrabljeni in prazni, medtem ko kapitalizem kaže svoj dvojni obraz. Takšen je tudi glavni lik Maškarade, Arbenjin, ki je na eni strani gnusen človek, na drugi pa živi urejeno življenje. Gre za zgodbo o maskah in civilizaciji, v kateri je človek obsojen, da nosi masko", je Tauferjevo izjavo povzel Novi list.
Maškarada po svoji osnovni vsebini spominja na Othella Williama Shakespearea. Taufer je ocenil, da je Lermontova različica tematiziranja ljubezni, ki postane zločin, kot model družbene manipulacije bolj zapletena kot v Othellu.
Lermontov je dramo napisal v verzih, ki narekujejo ritem predstave, od igralcev pa zahtevajo zelo dobro poznavanje besedila, saj vsak odstop ogroža melodičnost povedanega. Novi prevod za Maškarado je pripravil znani hrvaški akademik, pesnik in prevajalec Luko Paljetak.
Ravnatelj drame reškega HNK Damir Orlić je v napovedi poudaril, da gre za eno izmed najbolj zahtevnih predstav gledališča, saj sodelujejo vsi ansambli, na odru pa je več kot 80 izvajalcev.
S hrvaškimi kolegami so v avtorski ekipi sodelovali tudi koreograf Matjaž Farič, kostumografinja Barbara Podlogar in avtor glasbe Mitja Vrhovnik Smrekar.
STA, 6. 2. 2012
Na Reki premiera Maškarade Lermontova v režiji Vita Tauferja
:
:
Reka, HNK Ivana pl. Zajca, Vito Taufer
STA,
4. 9. 2021
V ljubljanski Drami Beckettov Konec igre v režiji Diega de Bree
STA,
27. 2. 2013
V Mini teatru lutkovno popotovanje po letnih časih