Ustanovitev zavoda Choregie je posledica prepoznanja potrebe po instituciji, ki se bo ukvarjala s produkcijo in promocijo glasbeno gledaliških predstav, hkrati pa razvijala teoretsko misel o tem, kaj glasbeno gledališče sploh je.
Novoglasbeno gledališče Choregie predstavlja poskus vzpostavitve novega kreativnega prostora, ki bo v performativnem smislu sledil trendu kompleksnih in več-zvrstnih umetniških dogodkov. Novoglasbeno gledališče je odprto za srečevanje širokega spektra izraznih sredstev, ki naj začrtajo nove načine glasbeno-scenskega ustvarjanja. Medtem, ko sta mesto in veljava take produkcije znotraj mednarodnega umetniškega prostora že dodobra utrjena, v slovenskem prostoru sodobne oblike novega glasbenega gledališča še niso umeščene oziroma uveljavljene.
Svetovna premiera festivala
Umetniška voditeljica Choregie, Karmina Šilec, je zadnjih nekaj let aktivno premišljevala, kako institucionalizirati nove glasbeno gledališke prakse in jim tako dati boljše ustvarjalne pogoje, možnost umestitve v kulturni prostor. V stiku s številnim uglednimi poznavalci glasbenega gledališča, tako teoretiki kot umetniki, je prišla do spodbud za ustanovitev prvega mednarodnega festivala glasbenega gledališča v svetovnem smislu. Letošnja edicija festivala snuje platformo kompleksnejšega projekta, ki se bo intenziviral v naslednjih letih in se vpel v program Evropske prestolnice kulture.
V prihajajočih treh sezonah bodo izvedeni glasbeno-scenski projekti, komorne opere, glasbeno-plesnega gledališča, novi cirkus in drugo. Choregie se bo predstavljal z lastno produkcijo, s koprodukcijskimi projekti ter z mednarodnim bienalnim festivalom glasbenega gledališča Choregie.
Prasonata in Dr. Voxoid's Next Move za uvod
Cilj festivala, ki bo prvič potekal od 31. maja do 3. junija 2010 v Slovenskem narodnem gledališču Maribor je predstaviti produkcije, ki v svet glasbe in gledališča vnašajo svežino, prepričljivosti, intenzivnosti doživljanja in komunikacije. Sodelovale bodo predstave lastne produkcije Choregie ter izbrane gostujoče predstave domačih in tujih ustvarjalcev.
Uvodni predstavi festivala bosta Prasonata v izvedbi ansambla ¡Kebataola! ter Dr. Voxoid's Next Move v izvedbi Jaap Blonka, nizozemskega umetnika, ki je v svetovnem kulturnem okolju priznan in cenjen vokalist, unikaten s svojo močno odrsko navzočnostjo in skoraj otroško svobodo v improvizaciji.
Jaap Blonk
Choregie bo v sklopu festivala premierno predstavil svojo lastno produkcijo, odrski koncert Navpične misli, ki nastaja po idejni zasnovi Karmine Šilec, v odrski postavitvi in video izpeljavi Jake Ivanca ter v izvedbi ansambla ¡Kebataola!. Glasbena spodbuda predstave je delo Morton Feldmana Three Voices/Trije glasovi po besedilu Wind/Veter Franka O'Hare. Minimalističnemu glasbenemu toku glasbe se pridružuje kultura očesa, aktivna vizualna akcija. ¡Kebataola! je v prvih dveh sezonah tudi rezidenčni ansambel, zato se bo na festivalu predstavil še z dvema predstavama, Prasonato in Spixody / Stripsody 2. Avtorica in umetniška voditeljica obeh predstav je Karmina Šilec.
Med slovenskimi ustvarjalnimi poslasticami bo na festivalu postrežena tudi predstava Dve osebi iščeta Erika Satiea, v izvedbi pianista Bojana Goriška in igralca Janeza Škofa. Druga domača gostujoča predstava je Solistika. Projekt, zastavljen v tradiciji glasbenih klovnov, enega najstarejših zabavnih žanrov, ki se odlikuje z duhovitim in predvsem virtuoznim izvajanjem glasbe, tokrat v inovativnih aranžmajih za nepričakovane inštrumente.
Festival bo sklenila predstava Salt Itinerary v izvedbi portugalskega ansambla Miso Ensemble in Miguela Azguimea. Salt Itinerary je ustvarjanje zvokov, svetlobe, slike in gibanja (kot da bi jih risal, pobarval ali rezal). Avtorja Miguel in Paula Azguime želita oblikovati nova merila v elektronski glasbi in izbrisati meje med glasbo, gledališčem in opero.
Miguel Azguime
Simpozij za izmenjavo mnenj
Festival Choregie je zamišljen tudi kot križišče za srečevanja in izmenjevanja izkušenj med različnimi, domačimi in tujimi umetniki, s tem pa tudi priložnost za razmišljanje o tem kaj glasbeno gledališče danes je, kadar ne govorimo o operi, opereti in musicalu. Zato bo v sklopu festivala organizirana okrogla miza Drum Café, ki jo bo vodila Melita Forstnerič Hajnšek, in na kateri bodo sodelovali slovenski glasbeni in gledališki strokovnjaki: Blaž Lukan, Aldo Kumar, Jernej Lorenci, Tomaž Svete in Irena Tomažin. Novoglasbeno gledališče na Poljskem pa bosta predstavila Konrad Imiela, Glasbeno gledališče Capitol in Michał Juzoń, Revije odrske pesmi Wroclaw.