Kultura, je kot, pravi, zanj edini možni način, kako doseči drugačno izražanje. Razen tišine, petja ali umetniškega izraza ne vidi pravih možnosti, kako doseči povezovalno stopnjo izražanja.
Za Protestival je prispeval določene simbole, pri čemer sta ga zanimala nadrealizem in Smrt. "Zombije smo uporabili, ker smo jih žal morali," je dejal in poudaril, da je sam želel iti v drugo smer - narediti novega človeka, "The Burning Man", in se usmeriti na višjo, širšo temo, kot je le reakcija na žaljivko. "A bilo je naravno, da smo prevzeli zombije. Vsi smo se z njimi poistovetili, kajti ljudje to radi naredimo", je opozoril.
Oblikovali so zombije, velike maske, lutke, pa smrt in maske politikantov. Med politikanti in zombiji naj bi potekal boj. Maske so v resnici politika, namišljena avtoriteta, pri kateri bi moralo priti do preobrata. Avtoriteta ni več avtoriteta, ampak postane nekaj, kar lahko izgine vsak trenutek. Tako kot izginejo maske. Samo ogenj podstavimo pod njih. Gre za fikcijo. To situaciji doda ironijo, in takoj ko je prisotna ironija, je prisotna tudi samoironija. Ljudje postanejo veliko bolj odprti za ideje, je menil Solce, ki smrt razume tudi kot simbol prerojevanja.
O odru pravi, da je medij, kar pa da je resnici problematično. "Sam imam težave z odrom, a hkrati ne vem, kako stvari drugače izvesti," je dejal. Ob tem je pojasnil, da so prav zato naredili več programov: najprej tržnico, potem povorko in na koncu centraliziran oder. Ljudem je to po njegovem mnenju všeč, "ker je program, zabavno je in hkrati se ponudi vsebine".
Glede nove davčne zakonodaje pravi, da se kulturniki zato ne bodo več angažirali v tem, kar delajo. Glasbenik bo delal v baru. "Naši politiki nimajo pojma, kaj je kultura. In to je težava tudi našega prostora. Če bi protestirali le kulturniki, bi bilo več neodobravanja, kajti ljudje sprejemajo idejo, da je kultura parazitska dejavnost. Če bi lahko, bi ukinili vse," je kritičen.
Glede napovedi zborovanja Zbora za republiko je dejal, da se z vnosom močno politično motiviranega "alternativnega protesta" na polje avtomatično vnesel tekmovalni duh. To zborovanje nosi jasno sporočilo, ki poziva na igro konflikta. Odgovor na bojni poziv je glasba, je rajanje, je ples. "To niso stvari ene ali druge opcije. To so stvari naše globlje kulturne zavesti. Nihče ne more zavrniti poziva na ples, nihče se ne bo spravil na veliko lutko, pesem Srečka Kosovela ne more užaliti nikogar, kot tudi ne osebna zgodba bivše Murine delavke", je pojasnil. Osmega februarja bodo protest poimenovali Prešerni Protestival, ki bo obarvan karnevalsko in alegorično, močno glasbeno, je še napovedal.
STA, 4. 2. 2013
Matija Solce za Objektiv: Kultura razelektri napetosti, če zavzame mesto mobilizatorja
:
:
STA,
10. 6. 2015
Nova sezona tržaškega gledališča v znamenju človekove identitete
STA,
2. 10. 2017
Hamlet na mariborskem odru v režiji Krešimirja Dolenčića