STA, 13. 4. 2024

Maja v Atenah premiera Clugove Coppelie

Koreograf Edward Clug, sicer umetniški direktor Baleta SNG Maribor, ob delu v Sloveniji nadaljuje vrsto svojih baletnih kreacij po svetu. Maja bo premiera njegove postavitve baleta Coppelia v Atenah, prihodnje leto pa je napovedana postavitev njegovega Peer Gynta v milanski Scali in premiera baletnega spektakla Sen kresne noči v Berlinu.
:
:

Edward Clug / Foto: Damjan Švarc, Arhiv SNG Maribor

Balet Peer Gynt po istoimenski norveški dramski pesnitvi Henrika Ibsena in na glasbo Edvarda Griega je Clug med drugim postavil za Balet Dunajske državne opere, v Mariboru je bil premierno izveden jeseni 2015. Nov mejnik bo postavitev v milanski Scali. "Peer Gynt nadaljuje svojo res edinstveno pot. Prihodnje leto bo praznoval deset let in to je res lepo darilo za 10-letnico. Pred tem bo predstava tudi v državnem gledališču v Hannovru in velikem teatru v Varšavi," je povedal koreograf.

Njegova zaenkrat zadnja premiera dela v tujini je bila marca Stabat Mater & Les Noces v Tirolskem deželnem gledališču v Innsbrucku. Maja je napovedana premiera njegove postavitve baleta Coppelia v Narodni operi v Atenah. "K temu projektu sem povabil slovensko oblikovalko Niko Zupanc, tako da gre dejansko za slovensko predstavo, ki lepo predstavlja ta najstarejši klasični balet v drugačni, sodobnejši interpretaciji in zelo zanimivi estetiki. Prva premiera je bila lani v Baslu, takoj zatem pa so se odzvali v Atenah, kjer bo delo uprizorjeno v fascinantnem kulturnem centru Stavros Niarchos," je pojasnil.

Februarja 2025 bo premierno izveden balet Sen kresne noči v Nemški operi v Berlinu. "Velika čast mi je delati s tem ansamblom, ker trenutno je trend, da želijo vsi delati v Berlinu. To bo največji njihov projekt v novi sezoni in pričakovanja so velika," je vznemirjen Clug.

Številne gledališke hiše, med drugim na Dunaju, v Hamburgu, Dresdnu in Hannovru, ga vabijo k prevzemu vodenja njihovega baletnega ansambla, a ga doslej niso uspele prepričati. "Nisem še končal svojega dela v Mariboru. Veliko dela mi še ostaja," pravi.

Spomni, da med drugim sodeluje pri pripravi spremembe zakonodaje za ureditev položaja baletnih umetnikov in umetnic v Sloveniji. "Šele ko bodo postavljeni temelji, ne le v umetniškem temveč tudi sistemskem smislu, za nadaljnji razvoj, bom svoboden," je dejal.

Dodaja, da ga v prvi vrsti zanima umetniško delo in v Mariboru ima v tem pogledu dovolj svobode. "Moja največja želja ni mesto direktorja v kakšnem večjem gledališču, ampak da si lahko vzamem čim več prostora zase in za kreacije. V prvi vrsti torej ostajam koreograf, za Maribor ali svet," je dejal.

Za mariborski Balet je nazadnje koreografiral baletni spektakel Faust na glasbo Milka Lazarja, ki je nastal v sodelovanju s Züriško opero in Cankarjevim domom ter polni dvorane tako doma kot po svetu. Za začetek predsedovanja Slovenije EU je pripravil balet Povodni mož, ki so ga odplesali na blejskem jezeru, pred tem je bil uspešnica njegov balet Carmina Burana.

Grčija, Edward Clug, Nemčija, Milan, Italija, Atene, Peer Gynt, Berlin, Coppelia, Sen kresne noči