STA, 11. 11. 2021

Ljubljanska Opera pred premiero baletnega triptiha Strune

Ljubljanski baletni ansambel bo danes, 11. 11., premierno uprizoril baletni triptih Strune. Umetniški vodja Renato Zanella je povabil koreografe Ena Pecija, Jacopa Godanija in Lea Mujića, ki so prispevali svoj plesni pogled na glasbene stvaritve za godala Albana Berga, Bele Bartoka in Petra Iljiča Čajkovskega. Premiera bo ob 19.30.
:
:
Foto: Darja Štravs Tisu
Foto: Darja Štravs Tisu
Foto: Darja Štravs Tisu
Foto: Darja Štravs Tisu
Foto: Darja Štravs Tisu
Foto: Darja Štravs Tisu
Foto: Darja Štravs Tisu

Ideja večera je po besedah umetniškega direktorja bila, da bi predstavili tri koreografe in njihove poglede na glasbo, ki je bila napisana v preteklosti.

Albanski baletnik Eno Peci, plesalec v Dunajski državni operi, je na podlagi Bergovega Koncerta za violino ustvaril koreografijo z naslovom Angel. Italijanski plesalec in koreograf Jacopo Godani, ki vodi plesni ansambel v Frankfurtu, se je z delom Metamorphers naslonil na Bartokov Godalni kvartet št. 4. Srbski koreograf Leo Mujić, ki ga občinstvo SNG Opere in baleta Ljubljana pozna po baletni interpretaciji kultnega romana Veliki Gatsby F. Scotta Fitzgeralda, pa je prav za ljubljanski ansambel pripravil postavitev Osamljeni poet na Serenado za godala v C-duru Čajkovskega.

Vzdušje Pecijevega Angela gledalce popelje v občutenje vsebine ob navdihu, ki ga v njih vzbudi poslušanje glasbe. Godani se je posvetil strukturi glasbe, po besedah Zanelle gre skoraj za tekmovanje s skladateljem, koliko lahko telo sledi in koliko je lahko še bolj zapleteno od glasbe. Mujič pa se je ob branju pisem Čajkovskega osredotočil na čustveni moment iz njegovega življenja.

Kot je pred premiero povedal Zanella, so koreografi s posvetilom omenjenim skladateljem izkazali ustvarjalni pogum s tem, da so glasbi vdahnili novo interpretacijo, vsak na svoj način. Po njegovem mnenju bo zanimivo videti, kako lahko telo "dekonstruira našo umetnost, naša klasična in neoklasična umetniška dela v novih oblikah".

Takšen večer, sestavljen iz več koreografij, po njegovem mnenju omogoči gledalcem, da lahko vidijo dela, ki predstavljajo različne vidike koreografskega ustvarjanja, na programu pa so običajno le za kratek čas. Poimenoval ga je Strune, ker je vsa glasba pisana za godala, sam izraz pa po njegovih besedah namiguje na vibracijo, ki izhaja iz zvoka strun, in s tem na čustva.

Nastopil bo celoten ansambel ljubljanskega Baleta z nekaj gosti. Kot je še povedal Zanella, bodo plesalci pokazali, kaj so ustvarili v teh pandemičnih časih.

Premieri bo sledilo pet ponovitev, ki bodo na sporedu 12., 13., 16., 17. in 18. novembra.

SNG Opera in balet Ljubljana, Strune, Jacopo Godani, Leo Mujić, Eno Peçi