Leja Jurišić že vrsto let sodeluje z umetniki z različnih področij, skupaj z njimi pa skuša vedno znova prestopiti konvencije in meje plesnih predstav. Tokratno predstavo Koncert, kjer bodo na programu literarna dela futuristov in dadaistov ter njene avtorske skladbe, je združila s scenografinjo Petro Veber.
Pomembno vlogo igra tudi tokrat klavir, kot že pri projektu De facto z Milkom Lazarjem. "Ta dialog, ki sem ga nastavila v projektu De facto, je bil že tekom procesa izjemno intenziven in intimen. Ure in ure sva s klavirjem sama preživela v zaklenjenem studiu in sva se šla igre brez meja. Vse je bilo dovoljeno, samo da sva oba ostala cela. Na kakšen način v predstavi razumem in 'podajam' ples, glasbo in besedila, je bistvo predstave, zato vam raje ne bi razkrila svojih taktik. Upam, da se vam bodo taktike zdele inovativne," je zapisala za STA.
Kaj določa literarni nabor v predstavi? "Gre za celotna dela ali pa za dele besedil različnih avtorjev, ki so se ukvarjali z vprašanjem jezika, njegovih izvorov, izgradnje, pomenov in mej. S smislom in nesmislom obstoječe logike bivanja, z mejami so se ti avtorji ukvarjali tudi zaradi tedanjih družbenih pretresov in današnji čas je pretresljiv, zato je na mestu, da se vse definicije temeljito preizprašajo."
V predstavah Leje Jurišić igra vedno pomembno vlogo humor, ta se obeta tudi tokrat. "Postulati družbe, ki so sprejeti kot normalni, se mi pogosto ne zdijo sprejemljivi in to seveda vpletam v svoje predstave. Ob premikanju mej normalnosti pa humor hitro najde svoj prostor. Tako da bodo tudi v tej predstavi nekatera mesta humorno obarvana. Se pa sama zelo rada glasno smejim in to privoščim tudi drugim. In zelo podpiram publiko, ki se glasno smeji, tudi če so vsi ostali totalno resni. V tem izjemno kaotičnem in žalostnem času pa mislim, da je humor treba prav negovati. Vsak trenutek za nasmeh ali za smeh je potrebno izkoristiti in ga malce podaljšati," meni ustvarjalka.
Glede na to, da so njene predstave del performativne in politične umetnosti, se postavi vprašanje, kateri so postulati družbe, ki se ji ne zdijo sprejemljivi in so lahko tudi del predstav.
"Ne zdi se mi normalno, da v času epidemije nismo zgradili novih bolnic in da nismo ustanovili 'delovnih brigad', kjer bi tisti, ki so pri močeh in ki si želijo aktivno pomagati, pomagali tistim, ki jih je strah ali so nebogljeni v tem času še toliko bolj kot prej. Ne zdi se mi normalno, da se ne govori odprto o duševnih stiskah, ne zdi se mi normalno, da psihoterapijo še vedno obiskuje veliko več žensk kot moških, ne zdi se mi normalno, da se v 21. stoletju otroci še vedno učijo sede in presedijo večino svojega otroštva," je naštela Leja Jurišić.
Umetnici se tudi "ne zdi normalno, da se neko mesto razproda tujcem, ne zdi se mi normalno, da so v naši atmosferi sateliti, ki pripadajo trem velesilam, nahajajo se pa v skupnem ali pa nikogaršnjem prostoru in ostale države od njih nimajo ne informacij ne zaslužka, ne zdi se mi normalno, da imajo vzgojiteljice v vrtcih tako nizke plače, ne zdi se mi normalno, da se menstruaciji še vedno reče 'ženske stvari', ne zdi se mi normalno, da je skrivanje čustev še vedno več vredno kot kazanje čustev, ne zdi se mi normalno, da še vedno obstajajo vici o blondinkah, ne zdi se mi normalno, da je očitno mnogo lažje sovražiti kot ljubiti," je sklenila navedbo zanjo nesprejemljivih postulatov Leja Jurišić.
Predstavo Koncert pomembno oblikuje tudi Petra Veber, ki je v polju scenografije dejavna že od leta 1993, v predstavah pa se podpisuje tudi kot avtorica konceptov, oblikovanja luči in kostumografije. Deluje tudi kot dramaturginja.
"Petra Veber je zame ena večjih umetnic v Sloveniji in vsakič znova mi je v čast delati z njo. Ne vem, zakaj, a zelo dobro delam v duetih. Sicer sem izjemno veliko časa v studiu sama s sabo, tudi kadar sodelujem z drugimi, saj si moram najprej dovoliti razgaliti pred sabo, torej preiti sram sama pred seboj in šele nato pred sodelavci in nazadnje pred publiko," je povedala sogovornica, ki je doslej sodelovala s številnimi umetniki, med njimi Tejo Reba, Markom Mandićem, Miklavžem Komeljem in Milkom Lazarjem.
"Res je izjemno intenzivno sodelovati s tako kvalitetnimi umetniki. To so pravi učni procesi," je o sodelovanjih še povedala Leja Jurišić, ki je pri Koncertu še posebej omenila novega sodelavca Jureta Vlahoviča, ki je mojster za zvok in je za predstavo izjemnega pomena.
Premiera in prva ponovitev Koncerta bosta v Linhartovi dvorani in bosta v smislu velikosti prostora ekskluzivni uprizoritvi. Krovno društvo Leje Jurišić Pekinpah bo poskrbelo za nadaljnje ponovitve, a v drugih prostorih in znotraj njihovih kapacitet.