Uvodnik majske Literature, namenjen (mladi) slovenski dramatiki, je Nika Švab naslovila Vrhunska forma se ne bo vzdrževala sama od sebe. Posveča se definiciji pojma mlada slovenska dramatika, detektira imena vidnejših ustvarjalcev in predvsem mnogih nagrajenih ustvarjalk, očrta njihove poetike in opozarja na problematične okoliščine, v katerih najkakovostnejša mlada dramatika nastaja. »Gre za začaran krog, ki ga bo nujno sistemsko urediti vsaj z vzpostavitvijo kritiških kanalov in subvencioniranjem objavljanja dramskih besedil v tiskani obliki, preden še več mladih dramatikov poišče alternativne strategije preživetja (redne zaposlitve izven kulturnega sektorja),« je zapisala.
V nadaljevanju sledijo odlomki iz dramskih besedil. Eva Kučera Šmon se skupaj z zborom oglaša iz Bunkerja, medtem ko Iva Š. Slosar vabi na izlet s 3 vitezi. Predstavitev mlade dramatike Daleč, daleč stran zaključuje še Jaka Smerkolj Simoneti.
Gledališko obarvani sklop nadaljuje intervju z dramaturginjo, gledališko kritičarko in predavateljico Zalo Dobovšek. Po njenem mnenju bi moralo gledališče večkrat sestopiti iz svojih izoliranih malomeščanskih črnih soban in biti bolj dovzetno za realnost, ki se dogaja zunaj njega. »Problematično se mi zdi, da je gledališče danes še vedno zelo biološko determinirano. Premalo je s stereotipi povezanega preigravanja. Zakaj bi morala igralka igrati izključno ženske vloge? V gledališču smo; že v realnem življenju je dovolj vsiljevanja z identiteto povezanih sprejemljivih načinov obnašanja,« poudarja v pogovoru z Evelin Bizjak in (se) obenem sprašuje, zakaj je v teatru prisotno nenehno vračanje v preteklost, ko pa imamo toliko vrhunskih sodobnih dramskih besedil.
Rok Bozovičar, gledališki kritik, piše hibridni esej, ki je obenem nekakakšna polemika s samim seboj. V svojem poskusu rekonstrukcije ne-srečanja piše o Besih oziroma o svojih besih, ki to niso, skratka o predstavi, ki je toliko obetala, a se ni nikoli zgodila.
K pomilenijski dramski pisavi od Žanine Mirčevske do Urše Majcen nas v refleksiji pelje dramaturg in predavatelj Tomaž Toporišič. Sodobne dramatičarke se največkrat dobro zavedajo, da danes umetniki v gledališču pogosto nimajo drugega teksta kot tistega, ki se jim ponuja in se razvija na samih odrskih deskah, med vajami, »toda to ne zmanjšuje moči sodobne drame oziroma dramskih avtoric in avtorjev«.
K branju vabijo tudi ostale rubrike, Prevod, Kritika in Strip preobrazba.