V februarskem sklopu gostovanj se bodo ljubljanski publiki predstavili gledališčniki Teatra Kabare iz Tuzle in gledališka skupina Porodica bistrih potoka iz podnožja planine Rudnik v Srbiji. V sklopu gostovanj bo prikazana tudi monodrama Most na krvi, bosanskega umetnika Damirja Avdića in organizirana okrogla miza na temo vojnih zločinov in drugih kršitev človekovih pravic, ki so se zgodili tekom devetdesetih na področju nekdanje Jugoslavije.
Teatar Kabare Tuzla bo uprizoril predstavo Filoktet, mladega režiserja Damirja Altumbabića. Besedilo Heinerja Mullerja govori o tragediji, ki se je zgodila Filoktetu, antičnem in vsevednem junaku, katerega je Odisej zapustil na samotnem in surovem otoku Lemnos, kjer so mu edino družbo delali mrhovinarji ter ga po 10 letih, ko ga je ponovno potreboval, prišel iskati. Za razliko od Sofoklesove je Mullerjeva varianta hermetična, črna in brezizhodna, saj v tej verziji Filoktet na koncu umre. Koncept predstave je nastajal skozi proces eksperimenta in iskanja v gledališču, na stičišču dveh gledaliških poetik: revnega gledališča Grotowskega in krutega gledališča Artauda.
Teatar Kabare je v nekaj letih po ustanovitvi prerasel prvotni namen podporne institucije študentov Akademije dramskih umetnosti Univerze v Tuzli in se razvil v svojevrsten eksperimentalni laboratorij, ki predstavlja izhodišče za profesionalni angažma vrsti mladih, šolanih in nešolanih gledališčnikov. Poleg gledališke produkcije, pri kateri sodelujejo z uveljavljenimi strokovnjaki, Teatar Kabare vsako leto prireja še gledališki festival in organizira igralsko šolo za mlade med 5. in 20. letom starosti.
S predstavo Analogije se bo domačemu občinstvu predstavil srbski književnik in režiser Božidar Mandić, širši javnosti znan kot ustanovitelj ekološko – humanistične skupnosti Porodica bistrih potoka, od koder prihajajo tudi člani igralske zasedbe. Predstava izhodišča črpa iz razmišljanj Sartra o odtujenosti in pomanjkanju komunikacije, ki se kažeta kot neobhodno dejstvo današnjega sveta; je sodobna predstava o premagovanju osamljenosti skozi spodbujanje čuta za tistega »drugega«. Uprizoritev sodi v zvrst doživljajskega gledališča, koncept in igra stremita k maksimiziranju izraznosti, ki se mora razviti iz same notranjosti igralcev.
Gostovanje omenjene predstave poteka v sodelovanju z Mirovnim inštitutom in »Pobudo za Rekom«, iniciativo organizacij s prostora nekdanje SFRJ, z namenom raziskati dejstva o vseh zločinih in kršenju človekovih pravic, ki so se zgodili v devetdesetih na področju nekdanje Jugoslavije.
V navezavi na predstavo Analogije bo v torek, 8. februarja, neposredno po uprizoritvi v dvorani Gleja potekala okrogla miza na omenjeno tematiko.
Poleg gostujočih predstav bo uprizorjena še monodrama bosanskega umetnika Damirja Avdića, ki je premiero pod skupno režijo Damirja Avdića in Marka Bulca doživela jeseni 2009 prav na Glejevem odru. Monodrama nam na surov način servira intimno pripoved človeka na razpadajoči margini bosanske družbe, človeka, ki je imel preteklost, a nima prihodnosti. Uspešnost Avdićeve predstave potrjujejo številna gostovanja na odrih nekdanje skupne države in uvrstitev na nekatere mednarodne gledališke festivale.
Sodelovanje z eksperimentalnimi gledališči in uprizoritvami malih odrov sledi želji po tesnejšem stiku in izmenjavi produkcije s sorodnimi institucijami v tujini, ki je ena od programskih usmeritev Gleja. V prihodnjih letih nameravajo izmenjavo in gostovanja predstav eksperimentalnih gledališč uvrstiti v redni program, s tem pa obogatiti ponudbo domači publiki in okrepiti mednarodne stike in sodelovanja med gledališkimi ustvarjalci.
Gledališče Glej, 8. 2. 2011
Glej, čez mejo!
:
:
Gledališče Glej,
19. 2. 2013
Glej, za Maksa
Gledališče Glej,
6. 12. 2013
V Gleju premiera Po spletu okoliščin
Gledališče Glej,
11. 2. 2010
Miniaturka