Umetniški vodja festivala Matej Kejžar je v uvodniku festivalske knjižice zapisal, da želijo na 8. festivalu Spider "skozi zaobjem različnih umetniških dinamik pognati območje plesnega prostora v obliki dinamičnega teritorija, ki dopušča porajanje novih umetniških izrazov". Direktor festivala Žiga Predan je na novinarski konferenci povedal, da s festivalom želijo Ljubljano postaviti kot center najnovejših sodobnoplesnih praks, ob tem pa v ospredje postaviti tri pomembne, a žal v družbi zapostavljene panoge - umetnost, znanost in filozofijo.
Kejžar je spomnil, da v Evropi in ZDA velja, da se t.i. vladajoči stolpi sodobnega plesa nahajajo na zahodu, pri snovanju letošnjega programa pa so želeli ustvarjalce iz teh držav postaviti ob bok tistim, ki prihajajo od drugod, in prav tako po svoje predstavljajo stolpe, a na drugačen način. "V tem kontekstu se sprašujemo, kaj pravzaprav koreografija elaborira, neko znanje v smislu moči, morda znanje v smislu financiranja, distribucije. To je bila nit tega festivala. Kako je koreografsko znanje deljeno in kako se ga primerja," je pojasnil.
Po tem ključu bo denimo že 11. septembra po otvoritveni predstavi WWWWWWW švedske bobnarke, koreografinje in performerke Stini Fors, ki velja za punk zasedbo v eni osebi, mogoče videti predstavo Nikomur ni mar indijskega plesalca in koreografa Deepaka Kurkija Shivaswamyja, dan za tem pa bosta na sporedu predstava ameriškega plesalca in koreografa Daniela Linehana z naslovom Medij, medij in delo japonske ustvarjalke Mami Kang Transmission. Da bi doživeli raznolike koreografske nianse, so obiskovalci vabljeni k ogledu čim več predstav, vstopnice pa so že na voljo na spletu.
Na programu bosta tudi projekta slovenskih ustvarjalcev. Premiero bo 13. septembra dočakala Kejžarjeva koreografija Languagesausage-Languagesausage-Languagesausage (LSLSLS), v kateri sta se s soplesalcem Mikaelom Marklundom ukvarjala z vprašanjem podajanja znanja skozi ponavljanje v kontekstu jezika, kreativni kolektiv Urbana scena pod vodstvom plesalcev Gašperja Kunška in Žigana Krajnčana pa bo pripravil "prikaz urbanih plesov na tradicionalen hip-hop način".
V soboto, 14. septembra, popoldan in za sklep festivalskega dogajanja 15. septembra bo potekal šesturni performans Belgijcev The Monastery z naslovom Stanje Bardo, med katerim plesalci, lahko pa tudi gledalci, vršijo obred pokopa in ob tem prevprašujejo koncept radikalnosti telesa.
Vse predstave bodo izvedene v Plečnikovem letnem gledališču, ki ga želijo organizatorji simbolno oživiti, z izjemo sobotne dvourne uprizoritve Symphonia harmoniae caelestium revelationum v izvedbi francoskih avtorjev in performerjev Francoisa Chaignauda in Marie-Pierre Brebant, ki bo gostovala v Mestu oblikovanja na Dunajski cesti 123. Performerja bosta izvedla liturgični pevski cikel skladateljice, redovnice in mističarke Hildegarde iz Bingna, ki je živela v 12. stoletju.
Otvoritveni dan bo zvečer zaznamoval koncert Niplodok Live, organizatorji festivala pa bodo pripravili tudi filmska večera po izboru Mihe Možine in prikazali filma Srbenka v režiji Nebojse Slijepčevića ter Oni le prihajajo in odhajajo Borisa Poljaka. Obetata se še večerni druženji v lokalih Božidar in Pritličje ter festivalski brunch v Klubu rečnih kapitanov.
Organizatorji so opomnili, da bodo predstave v primeru dežja izvedene v Mestu oblikovanja, o spremembi lokacije pa bodo obveščali preko družbenih omrežji.