Avtor odrske priredbe je letošnji Grumov nagrajenec Nejc Gazvoda, ki je ustvaril dramsko besedilo na podlagi Partljičevih novel iz knjige Ljudje iz Maribora (2017), romana Sebastjan in most (2014) in romana Pasja ulica (2013).
"Vzel sem like, situacije in motive, ki so prisotni pri Tonetovemu pisanju, iz tega pa naredil celoto oziroma kalejdoskop zgodb. Ima zgodovinski zamah od prve svetovne vojne do danes in je zgodba mesta, med drugim tudi stotih let gledališča in Slovenije, a se izogibamo faktom. Tako beseda Maribor ni nikoli omenjena, čeprav je zelo jasno, da gre za to mesto," je povedal Gazvoda.
Veliko število likov in prizorov povezuje osrednji lik Vinko, ki ga igra Petja Labovič in je po besedah Gazvode "hkrati metafora in človek". Labovič je tudi edini, ki ima v predstavi le eno vlogo, medtem ko imajo vsi ostali več vlog. Igrajo še Davor Herga, Nejc Ropret, Peter Boštjančič, Eva Kraš, Vojko Belšak, Nataša Matjašec Rošker, Viktor Hrvatin Meglič, Kristijan Ostanek, Maša Žilavec, Ksenija Mišič, Matija Stipanič, Mirjana Šajinović, Mateja Pucko in Irena Varga.
Rdečo nit uprizoritve predstavlja mesto s svojimi mostovi - povezovalci dveh bregov. "Tekst je res zmešan in divji, od komedije do nadrealizma do čisto malih, intimnih trenutkov, ampak nikjer ne gre daleč stran od pripovedništva, predvsem pa ne od 'partljičevskih' likov," je še povedal Gazvoda.
Uprizoritev je tako dramski poklon Mariboru, njegovi zgodovini, prebivalcem in neutrudnemu mestnemu kronistu Partljiču, ki bo v letu 2020 praznoval svoj 80. jubilej. Partljič si jemlje to v veliko čast, hkrati pa poudarja, da so njegove le "surovine". "Vse ostalo so naredili Gazvoda, Popovski in igralci," je povedal.
V njegovih zgodbah nastopajo tako resnični kot izmišljeni ljudje. "Seveda je kakšna zgodba bolj 'resnična', kakšna pa bolj izmišljena. V resnici so sami impulzi zgodb 'resnični', zapleti in razpleti pa so se pletli v moji glavi," je dejal.
Izbiri naslova za uprizoritev je botroval naslov njegovega avtobiografskega romana Hvala vam, bogovi, za te blodnje. Kljub vztrajanju Gazvode, da se ohrani čim več Partljiča, pa so Mostovi in bogovi tudi tekst o 20. stoletju, ne samo o mestu. "Vedno bolj so postajali tekst o naši zgodovini in o naših ranah, ki pa o tem ne govori obtožujoče, ampak mehko, s humorjem, z metaforo," je pojasnil Gazvoda.
Režiser, sicer umetniški direktor mariborske Drame, Aleksandar Popovski je dodal, da zgodbe iz zgodovine doživljamo kot odmev. "Dokler potujejo skozi čas, jim vsak pripovedovalec doda novo dimenzijo, kar mi dobimo, pa je objekt, ki ga opazujemo, kako se lomi v različnih ogledalih. To mi trenutno počnemo na odru. Iščemo, pod kakšnim kotom naj postavimo ogledala, da bi se zgodba v njem ugledala," je izpostavil.
Po njegovih besedah ni bil namen uprizoritve predstaviti zgodovinsko dogajanje v mestu, čeprav z njo obeležujejo tudi stoletnico SNG Maribor. "So le zlomljena ogledala, ki kot kalejdoskop naredijo novo sliko," je dodal Popovski, ki je vodenje Drame SNG Maribor prevzel z začetkom sezone 2018/2019.