Gledališče Glej, 12. 7. 2021

Delavnica s prejemnikoma nagrade Forced Entertainement Award 2020: Politike v sobi

Delavnica temelji na avtorskih pristopih predstav Bertranda Lesca in Nasija Voutsasa, prejemnikov nagrade Total Theatre Award in Forced Entertainement Award. S svojim delom v Veliki Britaniji sta postala znana po specifičnem pristopu k političnem gledališču.
:
:

Foto: Alex Brenner

Umetniški izraz lanskih prejemnikov prestižne nagrade Forced Entertainment je mogoče strniti v preprosto sintagmo politično je osebno in osebno je politično. Vojna v Siriji, globalna ekološka katastrofa, migracije znotraj Trdnjave Evropa. Noben konflikt ni tako velik, da ga ne bi bilo mogoče strniti v boj med dvema performerjema. Bertrand in Nasi se s humorjem lotevata razlik, ljubezni, frustracij, sovraštva in sprave. Na odru se zrcali vsa paradoksalnost političnih kriz, ki jih živimo, in sproža vprašanje, kako jih lahko premagamo. Veljata za enega najbolj svežih in inovativnih sodobnih performerjev svoje generacije v Evropi, ki na novo izumljata politični teater.

Delavnica se bo izvedla v sklopu mednarodne platforme Trigger, ki jo Gledališče Glej prireja v koprodukciji s Centrom za kreativnost in v partnerstvu z Momentom, Mestom žensk, Pekinpahom, Slovenskim mladinskim gledališčem in Masko (s programom Nova pošta) ter Bunkerjem. Temelji na avtorskih pristopih predstav Palmyra in One Bertranda Lesca in Nasija Voutsasa. Na praktični delavnici, ki izhaja iz njunega ustvarjalnega pristopa, bosta Bert in Nasi raziskovala ideje nesporazumov, frustracij, sovraštva in sprave ter načine, kako se te ideje manifestirajo v sodobni družbi, ter kako je oder lahko prostor umetniških in političnih pogajanj. Kako prioritiziramo preprostost, ko se soočati s kompleksnimi vprašanji? Kako v dejstva vnašati občutke?

Na delavnici se bo diskutiralo in improviziralo ter poslušalo glasno glasbo (najverjetneje ABBO). Vse z namenom spoznavanja metode, ki jo v svoje politične predstave vnašata Bertrand in Nasi. 

Cilji delavnice:

  • Kako v skupini 2-3 oseb v prostoru vzpostaviti politično situacijo.
  • Uporaba metafor: Kako lahko služijo pri poenostavitvah razlag.
  • Vsaka skupina bo na koncu delavnice predstavila raziskovalne rezultate.

Oris vaj:

  • Fizične vaje kot način utelešanja političnega boja in krivic.
  • Iskanje klovnov v vsaki vzpostavljeni situaciji (kdo je podrejen in kdo je v poziciji moči).
  • Vzpostavljanje kontrastov na odru in med vpletenimi osebami. Kako iz nasprotij ustvari kontiflikt v prostoru?
  • Kako znotraj vzpostavljenega konflikta aktivirati publiko?

Delavnica je namenjena posameznicam in posameznikom iz polja uprizoritvenih umetnosti, predvsem performerjem in igralcem, ki imajo vnaprejšnje izkušnje, ni pa to izključujoče. Potekala bo v Ljubljani v angleščini 6. septembra med 10h in 14h. Kotizacija zanjo je 30 evrov. Prijavite se lahko najkasneje do 25. avgusta 2021 na tej povezavi.

 

Palmyra je raziskava maščevanja, politike uničenja in vsega, kar smatramo za barbarsko. Je povabilo ljudem, da se odmaknejo od dnevnega novičarskega cikla in ugotovijo, kaj leži pod in onkraj civilizacije.

Starodavno mesto Palmyra je bilo eno najstarejših in najbolje ohranjenih na svetu. Turisti iz vsega sveta so se zgrinjali vanjo, da bi si lahko ogledali ikonične templje Bel in Baalshamin ter Slavolok zmage. Vse do leta 2015, ko je ISIS prevzela nadzor nad mestom, uničila njene templje, oropala njene grobove in uporabila tamkajšnji amfiteater za izvajanje javnih eksekucij.

Leto kasneje, po tem, ko je bil ISIS odstranjen iz mesta, se je na istem kraju odvil koncert z naslovom: "Iz Palmyre z molitvijo: Glasba obuja antične zidove." Pred koncertom je nekdanji vodilni skladatelj londonskega simfoničnega orkestra Valery Gergiev v svojem pozdravnem govoru dejal: "Naš koncert na tem veličastnem odru je poziv vsem, da se združimo v miru in enotnosti, da se združimo in skupaj delujemo proti zlu, proti terorizmu (...) Protestiramo proti barbarizmu, ki je uničilo čudovit spomenik svetovne kulture. Protestiramo proti usmrtitvi ljudi na tem veličastnem odru."

Bertrand Lesca in Nasi Voutsas (Francija / Velika Britanija) sta najbolj prepoznavna po trilogiji, ki v zadnjih letih naslavlja vprašanje globalnih konfliktov: EUROHOUSE (2016), PALMYRA (2017) in ONE (2019). Trilogija se ukvarja s kompleksnimi družbenimi vprašanji, kot so denimo odnos periferije (konkretno Grčije) in Evropske unije, vojne v Siriji in vzpon ekstremne desnice, pri čemer so teme vedno predstavljene v dostopni in neposredni formi. Njuna najnovejša predstava THE END je plesni uvid v razpad delovnega odnosa v luči globalne klimatske katastrofe.

Na svetovnih odrih sta se proslavila kot ustvarjalca originalnega političnega gledališča. Njuno delo je začelo nastajati v dobi zategovanja pasu - ekonomskega in ustvarjalnega, kar se zrcali tako v načinu dela kot njunem umetniškem izrazu. Gibljeta se med živo umetnostjo in teatrom. Prek humorja in njune odrske dinamike občinstvo in sebe postavljata pred izziv preizpraševanja aktivne vloge opazovalca globalnih konfliktov. Delujeta po principih agresivne preprostosti, močnega smisla za humor in igro, s ciljem, da premikata meje in hodita po robu, raziskujeta, navdušujeta in podpihujeta, nikoli nista dolgočasna brez potrebnega vznemirjenja in nikoli vznemirljiva zavoljo vznemirljivosti same.    

Pod okriljem produkcijske hiše Farnham Maltings in v sodelovanju z MAYK sta prepotovala večino Evrope, Amerik in Avstralije. 

Glej

Gledališče Glej, 2. 9. 2011
Festivalski začetek sezone Gledališča Glej
Gledališče Glej, 20. 5. 2015
Triolog