Osnovni namen izobraževalnega programa je seznaniti in usposobiti profesionalne gledališke ustvarjalce kot drugo zainteresirano javnost z različnimi principi in praksami sodobnega klovnskega gledališča. Poleg kreativno-ustvarjalnega studia v izvedbi Zavoda Bufeto, ki bo potekal enkrat tedensko od februarja do junija 2011 v prostorih Lutkovnega gledališča Ljubljana (predavatelja Natalija Sultanova, Ravil Sultanov), smo k sodelovanju v projekt povabili dve uveljavljeni in mednarodno priznani klovnski šoli, in sicer
- Les Samovar - Un theater une ecole pour les clowns, les Burlesques et excentriques (Francija): predavatelj Franck Dinet
- Nouveau Clown Institute (Španija): predavatelj Jango Edwards
Omenjena predavatelja bosta v mesecu juniju 2011 izvedla 7- dnevni delavnici. Izobraževalni program v obliki permanentnega kreativnega studia, se bo zaključil s produkcijo udeležencev, in sicer v okviru četrtega mednarodnega klovnsko-gledališkega festivala Klovnbuf 2011 (13. 06. in 19. 06. 2011), kjer se bodo slovenskim udeležencem izobraževalnega programa, pridružili tudi študente zaključnega letnika francoske klovnske šole Le Samovar (Un theatre, une ecole pour le clowns, les Burlesques et les Excentirques).
Zavod Bufeto namreč skupaj z omenjeno šolo za zaključek festival pripravlja mednarodni projekt Grajske norčije. Poleg izvedbe delavnice predavatelja Francka Dineta bodo francoski študentje predstavili svojo letno zaključno produkcijo, skupaj z udeleženci laboratorija, pa bodo v omenjenem terminu izvajali tudi različne skupne zunanje interaktivne klovnske »akcije«, ki bodo potekale na ljubljanskem gradu in njegovi okolici (grad, vzpenjača, Krekov trg ipd). Akcije bomo, z jasno dramsko strukturo, povezali v humorno interaktivno zgodbo – v zaključni skupni mednarodni produkciji Grajske norčije.
METODA PROGRAMA:
PERMANENTNI KREATIVNI STUDIO
- skupinsko delo z individualnim pristopom
- gradnja in razvoj lika, karakterja klovna s poudarkom na osebnih lastnostih, fizičnih spretnostih in sposobnostih udeležencev
VSEBINA PROGRAMA:
- osvajanje praktičnih klovnskih veščin: osnove žongliranja, osnove akrobatike, osnove pantomime, ekvilibristike itd. Obvladovanje slednjih je namreč nujno za klovnsko gledališče, ki izhaja iz predpostavke uporabe trika, ki pa ne sme biti namenjen samemu sebi, pač pa biti usklajen oziroma logično umeščen in uporabljen v konceptu oziroma kontekstu.
- opredelitev igralske individualnosti kot osnova za gradnjo komične maske
- svoboda samoizražanja
- komika podobnosti - komika kontrasta
- karakternost
- izrazna sredstva komičnega: parodija, bufonada, ekscentrika, burleska, karikaturizacija ipd
- komične formule
- logika alogizma
- zakonitosti klovnskih gag-ov
- spoznavanje različnih odnosov klovna v interakciji do občinstva (aktivna komunikacija, interakcija, animacija)
- iskanje odnosov med posameznimi klovnskimi liki (učenje prenašanja »ping-pong emocije med akterji, ritmika v podajanju čustvenih stanj, stopnjevanje emocije ipd)
- vzpostavljanje relacij do različnih predmetov oziroma rekvizitov
- vzpostavljanje relacij do prostora (spoznavanje klovnske percepcije prostora ipd.)
- teorija in zgodovina klovnade (klasična klovnada, rdeči /beli klovn ipd.)
REFERENCE PREDAVATELJEV:
ZAVOD BUFETO (Slovenija): predavatelja Natalija in Ravil Sultanov, diplomirana klovna Akademije za cirkuške umetnosti v Moskvi. Poleg samostojnih klovnskih predstava že več kot petnajst let sodelujeta bodisi kot igralca ali režiserja s številnimi profesionalnimi gledališkimi institucijami (Slovensko mladinsko gledališče, Lutkovno gledališče Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko, SNG Opera in Balet Ljubljana, Koprsko gledališče, Gledališče Ptuj, Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica).
Poleg igranja in režiranja predstav Sultanova že od samega začetka v okviru različnih gledaliških projektov usposabljata profesionalne gledališke igralce v klovnskih in cirkuških veščinah ter vodita delavnice in izobraževalne programe širom po Sloveniji (Poletne gledališke delavnice, v organizaciji Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti., Logika giba, v organizaciji Izobraževalnega središča RTV SLO, Osnove akrobatika, žongliranje, pantomima ŠUGLA, organizacija Gledališče Ane Monro ipd): Sultanova sta tudi soustanovitelja Zavoda Bufeto, ki je v zadnjih treh letih organiziral mednarodni klovnsko-gledališki festival Klovnbuf (Šalo na stran! 2008), Veliko za šalo in malo zares (2009), Smej se (2010).
Junija 2010 je Zavod Bufeto v okviru festivala Klovnbuf organiziral klovnske delavnice, ki so jih poleg Zavoda Bufeto vodili priznani mednarodni umetniki Aleksej Mironov (Rusija), Jean-Paul Ledun (Francija), Ish Theater (Izrael). V mesecu novembru 2010 pa je Zavod Bufeto v okviru mednarodnega projekta Molče povem, organiziral prvi del delavnice Clown Theory, pod vodstvom Janga Edwardsa. Junijskih in novembrskih delavnic se je udeležilo preko 60 udeležencev različnih profilov (profesionalni igralci, študentje Agrft-ja, Rdeči noski, Združenje Cirkokrog, ljubiteljski igralci). Izbrani udeleženci na novembrski delavnici so nastopili tudi v predstavi Ultimativna tragedija (Shakespeare), katere premiera je bila konec novembra v Slovenskem Mladinskem Gledališču. Predstavo je režiral Ravil Sultanov.
LES SAMOVAR - Un theater une ecole pour les clowns, les burlesques et les excentriques (Francija): predavatelj: Franck Dinet je svojo umetniško pot začel na Conservatoire Régional de Paris, nato pa je svoj študij nadaljeval na znameniti šoli Jacques Lecoq. Leta 1990 je ustanovil lastno šolo z imenom Les samovar, ki je v celoti posvečena klovnstvu in burlesknemu gledališču.
NOUVEAU CLOWN INSTITUTE (Španija): predavatelj Jango Edwards, poleg Lea Bassija, in Slave Polunina velja za enega od ključnih nosilcev sprememb, ki so v zadnjih treh desetletjih ne samo prevetrile klasično pojmovanje klovnade, ampak so jo v njenem razvoju z nastankom koncepta »Nouveau Clown« dobesedno postavile na novo pot, na kateri se je klovnska tradicija združila z novim progresivnim modernim slogom.
Umetnik je v letih svojega delovanja ustvaril preko dvajset samostojnih predstav, s katerimi je gostoval na največjih svetovnih odrih ter zrežiral preko petdeset predstav različnim drugim profesionalnim ustvarjalcem, še več, okrog sebe je dobesedno ustvaril kult.
Od leta 2004 živi in ustvarja v Barceloni, kjer je tudi ustanovil »Nouveau Clown Institute«, ki je zasnovan in oblikovan s pomočjo obsežnega sodelovanja s številnimi umetniki »Nouveau clown«, skupnosti, katerega glavni namen je vzpostaviti globalni center za izobraževanje novih generacij klovnov.