Ključne teme predstave Nedolžni (L'innocente) so popolnoma "viscontijevske". V ospredju je po besedah De Bree življenje, ki ga odlikuje volja do moči in vzpostavlja predvsem element racionalnosti, ne pa emocionalnosti. Dogajanje je postavljeno v konec 19. stoletja, med aristokrate. Le ti potrjujejo, je menil režiser, "kako je pravzaprav ključni etični, moralni in tudi estetski vrednostni sistem vezan na besede posedovati, imeti in dobiti".
Nedolžni (L'innocente) je druga predstava, ki jo De Brea delal po filmu Viscontija. Pred tem je leta 2006, prav tako v SMG, postavil na oder njegov Somrak bogov. V središču dogajanja je tokrat klasičen ljubezenski trikotnik, celotna predstava pa "prikaže ljudi v strašni osamljenosti, izčrpanosti in izpraznjenosti, ki izgleda dokončno okradena Boga", je poudaril režiser.
Pri postavitvi so uporabili posebne metode, s katerimi so se želeli približati režiserjevi zamisli, da predstava ni zgolj gledališče temveč resnično življenje. De Breo je, kot je povedal na novinarski konferenci, zanimalo, kako v igro vpeljati nek odrski način, ko igralec pravzaprav ne interpretira lika, ki ga igra, temveč transformira sebe v ta lik, ki kasneje tudi zaživi.
Dodal je, da so pri tokratni predstavi zreducirali igralsko zasedbo, so pa ohranili najpomembnejša momente romana in filma. Filmskost predstave so si prizadevali ohraniti predvsem skozi zvočni okvir. "Ko zdaj gledam to predstavo, šele vidim, zakaj je Nietzsche napisal 'rojstvo umetnosti iz duha glasbe'. Šele tu je jasno, kako živimo z zvokom in kako je ta zvok v taktilnem, senzualnem in čutnem smislu pomemben," je pojasnil De Brea.
Drugačno je bilo tudi delo z igralci, saj so se lotili podobnega procesa kot pri snemanju filma. Skupaj z igralci so interpretacijo najprej nekako sestavili, nato pa vse skupaj posneli. Celotna zadeva je ne vizualno, ampak zvočno posneta, je namignil režiser. V predstavi nastopajo Uroš Maček, Romana Šalehar, Draga Potočnjak, Olga Grad in Matej Recer.
Dramaturg predstave Tomaž Toporišič je o predstavi Nedolžni (L'innocente), ki bo premiero doživela v sredo, 12. decembra, v dvorani Stara pošta, dejal, da "gre za izrazito intimno raziskavo gledališkega medija, ki postavlja nek znakovno neponovljiv mikrosistem in hkrati povezuje medija gledališča in filma z drugimi mediji".
De Brea poleg režije podpisuje tudi izbor glasbe in scenografijo. Kostumografijo je režiser zasnoval skupaj s Slavico Janošević, luči pa v sodelovanju z Matjažem Brišarjem. Zvočno sliko so ustvarili pri Fi produkciji, za oblikovanje zvoka v prostoru pa je poskrbel Silvo Zupančič.
STA, 10. 12. 2012
De Brea se je v SMG tokrat lotil Viscontijevega nedolžnega
:
:
Povezani dogodki
STA,
6. 11. 2024
Na velikem odru ljubljanske Drame premiera komedije Hrup za odrom
STA,
22. 10. 2024
V CD premierno lutkovno-glasbena predstava o obrazih vode
STA,
23. 9. 2018
Ljubljanska Opera ob stoletnici delovanja slavnostno v novo sezono