Kot je na današnji predstavitvi nove sezone v Mariboru povedala umetniška vodja Carmine Slovenice Karmina Šilec, med novostmi pripravljajo še Pasijon za deklico z vžigalicami ameriškega skladatelja Davida Langa, ki vzporeja dekličino trpljenje s trpljenjem Jezusa, ter koncert Tabu Tabu z glasbo prvotnih ljudstev.
Po številnih uspešnih mednarodnih gostovanjih v preteklih sezonah zbor v prihajajoči čaka ponovno sodelovanje na odprtju festivala Operadagen v Rotterdamu, samostojno pa bodo po lanski uspešni predstavitvi projekta Toksični psalmi tokrat predstavili VOGP. S programom Tabu Tabu bodo po desetih letih ponovno nastopili na festivalu Musica Sacra v Italiji.
Osrednji del njihovega celoletnega programa predstavlja cikel Choregie, ki poleg lastne scenske produkcije prinaša tudi koncerte vidnejših slovenskih in tujih umetnikov. Glasbo preteklega časa bodo z umetnostjo današnjega časa v sezoni 2017/2018 povezovali Slovenski tolkalni projekt (SToP), dramski igralec Jure Ivanušič in trije slovenski kiparji, harmonikar Marko Hatlak, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije in sopranistka Nika Gorič.
Med drugim napovedujejo še izdajo zgoščenke Laude Cordonese in knjige Planet Carmine, ki jo je napisala novinarka Melita Forstnerič Hajnšek. Pridružili se bodo projektu Pine Bausch Nelken line, izdali pa so tudi poziv za nastanek novih del slovenskih skladateljev Samospev 21. stoletja. "Bojimo se, da je to polje malo zanemarjeno, zato ga spodbujamo," je povedala dirigentka.
Koncertni cikel Attacca je osredotočen na kulturno vzgojo. Tako so avgusta že izvedli poletni glasbeni tabor z več kot sto udeleženci, trenutno pa potekajo avdicije in vpisi v Pevsko šolo CS. "Pri izvajanju programov za vzgojo s kulturo smo v tem letu pred zadrego, kako se odslej soočiti z novimi izzivi v družbi in predvsem kako delovati še naprej, saj za te programe ni zagotovljenih ustreznih sredstev. Zato smo določene programe z letošnjo sezono krepko skrčili," je povedala Karmina Šilec.
Tudi sicer zrejo v prihodnost z negotovostjo glede financ. Karmina Šilec se je v komentarju te teme pridružila kritikam zaradi neustreznega načina državnega financiranja nevladnih organizacij. "Teh 700.000 evrov, ki jih ima ministrstvo za kulturo na voljo za področje glasbe, ustreza višini enega normalnega festivala, ne pa vsej glasbeni dejavnosti na področju nevladnih kulturnih organizacij," je povedala. Moti jo tudi, da je določena najvišja možna višina sredstev za posamezno organizacijo, ne glede na njeno dejavnost, dosežke in ugled, in to pri 120.000 evrih, "kar je v bistvu ena operna produkcija".
"Problem vidim tudi v tem, da se ne priznava stroškov dela razen stroške redno zaposlenih, ki pa jih ne moreš imeti, če zanje nimaš vira. Vso delo, ki se opravlja na organizacijskem področju, se skriva pod programska sredstva, kar je velika škoda," je prepričana.
Carmina Slovenica ima od lani v Mariboru tudi na voljo za koncerte prenovljeno minoritsko cerkev na Lentu, ki pa kakovostno ne dosega njihovih pričakovanj. "Veseli pa smo, da obstaja vsaj to," je dejala Karmina Šilec. Želi si, da bi bili javni zavodi bolj odprti za nevladne organizacije, še posebej glede infrastrukture. "Nismo kos najemninam, ki nam jih ponujajo za sodelovanje," je še povedala.