Prva slovenska radijska igra je bila leta 1928 le z odra v radijski studio prenesena gledališka predstava. Šele v tridesetih letih prejšnjega stoletja je postala radijska igra avtohtona umetniška zvrst, saj so se šele takrat začele pojavljati prve izvirne radijske igre. Odtlej je preživljala bogato zgodovino in pomembno sooblikovala mednarodni kulturni prostor. Besedila slovenskih avtorjev so bila prevedena v številne jezike, posnetki Radia Slovenija so bili na mednarodnih festivalih po navadi ocenjeni vrhunsko, delo ustvarjalnih ekip pa mnogokrat okronano s prestižnimi nagradami na svetovnih festivalih. V radijskem arhivu se je v tem dokaj kratkem obdobju nabralo čez štiri tisoč radijskih iger različnih žanrov.
Detekcija aktualnega trenutka slovenske radijske igre pa kaže drugačno sliko. V ustvarjalnem smislu še zmeraj vitalna in mednarodno konkurenčna se sooča z medijsko ignoranco, ostaja brez kritiške refleksije, nekaj desetletij zelo žive, pred dobrim desetletjem pa dokončno zamrle, čeprav bi se še kako rada zazrla z optimizmom v prihodnost. Dragocena zvrst zato ostaja na robu medijskega prostora.
Simpozij bo ponudil razmislek o tem uprizoritvenem žanru in razprl aktualna vprašanja v zvezi z njim.
Dopoldne bo najprej na vrsti teoretski del z referati o ontologiji radijske igre, o zvoku in zvočnosti (režiser Igor Likar), o igri in igralcu v radijskem mediju (igralec Blaž Šef), o pogledu v prihodnost (režiser Klemen Markovčič) in o neodvisni produkciji radijskih iger (CONA – Brane Zorman, Irena Pivka).
Okroglo miza z gosti (antropologinja Vesna Vuk Godina, urednica Uredništva igranega programa na Radiu Slovenija Gabrijela Gruden, pisec in režiser Vinko Möderndorfer, režiserka Ana Krauthaker, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina) bo vodila dramaturginja Vilma Štritof.
Popoldne bo zaključil projekt predstavitve preseka med gledališčem in radiem s študenti AGRFT (vodil ga bo Klemen Markovčič).
Vmes bo predvajana radijska igra Radia Maribor Elizabeth iz leta 1997, najprej uprizorjena v ptujskem gledališču po besedilih Arthurja Janova, Nancy Friday in Samuela Becketta. Avtorji besedila: Sebastijan Horvat, Klavdija Zupan in Nataša Matjašec. Glasba: Drago Ivanuša. Tonski posnetki: Danilo Ženko in Ivo Smogavec. Igralka: Nataša Matjašec.