V okviru javne razprave, ki jo organiziramo skupaj v sodelovanju z Društvom za sodobni ples Slovenije (Gibanica 2016), bomo spregovorili o oblikah izobraževanja na področju sodobnega plesa in performativnih praks. Gib je eden izmed primarnih elementov gledališča, ki je osnova tako v klasičnem ali eksperimentalnem gledališču kot tudi v performativnih praksah. Sodobni ples za razliko od gledališča ni institucionaliziran. Izobraževanja večinoma potekajo v neformalnih oblikah, ki so bolj ali manj načrtovana, organizirana in sistematična.
Ali so res oblike formalnih izobraževanj v družbi in s številnimi dokazili o zaključkih le-tega še vedno veliko bolj priznane, ker ponujajo bolj strokovno preverjene in kvalitetnejše vzgojno-izobraževalnih pristope? A je možno v takšnih oblikah doseči poudarek na razvijanju individualnih kvalitet? Kakšen je pomen učenja skozi neformalne oblike izobraževanja? Kako lahko spretno sodelujemo v prepletanju formalnih in neformalnih izobraževalnih programov na področju sodobnega plesa in performativnih praks pri nas in v tujini?
Gostje:
- Minka Veselič Kološa, ustanoviteljica celoletnega plesnega izobraževanja pri Plesni izbi Maribor (leta 1987 – septembra bo 30 let), strokovna svetovalka za ples pri JSKD
- Magdalena Reiter, diplomantka Državne baletne šole v Gdansku (Poljska), diplomantka PARTS-a v Bruslju (Belgija), pobudnica, organizatorka in ena izmed pedagogov pri festivalu VIBRA- Mednarodne poletne plesne delavnice v Ljubljani ter ena izmed pobudnic MOVE! – vsakodnevnih profesionalnih treningov sodobnega plesa v Ljubljani
- Mojca Dimec, vodja aktiva dramsko-gledališke smeri na umetniški gimnaziji v Ljubljani (SVŠGL)
- Anja Bornšek, plesalka, koreografinja, magistra sodobnega plesa (HfMDK Frankfurt, Nemčija) in diplomatka Salzburške eksperimentalne akademije sodobnega plesa (SEAD, Salzburg, Avstrija)
- April Veselko, plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja, Leggere Strutture Art Factory, Dance start up program, Bologna, Italija