Javna debata: Exodos - prvih 20 let


Za nami sta dve desetletji artikulacije pojma »sodobne uprizoritvene umetnosti«. Od predstavitve doma (gostovanja vrhunskih predstav, srečanja s svetovno uveljavljenimi ustvarjalci, izobraževanja z mednarodnimi pedagogi in teoretiki) do uveljavitve v svetu (medcelinske izmenjave in sodelovanja, novi ustvarjalci, nove izrazne zvrsti). Časi so se spremenili, tudi na umetniškem področju je vse bolj prisotno »znamčenje«, Exodos pa ostaja zavezan »sodobnosti«, torej temu, kar nastaja, se razvija, je ustvarjeno – v svetovnem merilu. Debato med našimi sodelavci, teoretiki in praktiki uprizoritvene umetnosti bo vodila Jedrt Jež Furlan, ena prvih sodelavk festivala Exodos, samozaposlena novinarka, osredotočena predvsem na gledališče in ples.

»Bil je moj prvi. In prvega res ne pozabiš nikoli. No, prej moškega kot festival. Exodos je bil naš prvi mednarodni festival sodobnih scenskih umetnosti. Saburo Teshigawara, DV8, Jozsef Nagy, Enrique Vargas, Eimuntas Nekrošius, Jan Fabre, Wim Vandekeybus & Ultima Vez, je samo nekaj imen, ki jih je večina zvestih sodobnim scenskim umetnostim prvič videla na Exodosu. Festival je bil boom, vmes nam je odmev začetka ušel, a ostal je med nami in z nami. Po tujih zvezdah je prinesel umetniški kuratorski princip in oddaljene države. Pogovor o Exodosu bo pogovor o začetkih, spremembah, predvsem pa spremembah konteksta.«
(Jedrt Jež Furlan)