Razmišljali bomo o zvezi med dvema pojmoma, prekarizacijo in participacijo. Prvi opisuje neoliberalni način vladanja, ki poteka prek socialne negotovosti, fleksibilnosti in nenehnega strahu pred izgubo stabilnosti. Drugi pojem, participacija, opisuje splošni obrat v vizualni in uprizoritveni umetnosti, predvsem v zadnjem desetletju. S tem obratom ni nastala samo pripravljenost občinstva za participacijo, temveč se je močno spremenilo tudi samo dojemanje občinstva: nagovorjeno je kot masa razpršenih in neorganiziranih posameznosti, ki lahko tvori začasna zavezništva oziroma krhke skupnosti in ki ima konstruktivno vlogo v prekarni in posredovani izkušnji umetniškega dela. Vendar kako misliti to čudno, ne le naključno istočasnost prekarizacije in participacije? O tem bomo razmišljali na podlagi treh primerov, ki se vsi osredotočajo na delo: delo performerja, občinstva in delo producenta.
Predavanju bo sledil pogovor, ki ga bo moderiral Bojan Djordjev.
Povezave: