Rok Andres, 2. 6. 2017

Rok Andres bere sodobno slovensko dramo

Rok Andres, dramaturg in asistent na Univerzi v Novi Gorici, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejel iz rok Anje Krušnik Cirnski. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Ljudski demokratični cirkus Sakešvili Roka Vilčnika - rokgreja.

Rok Andres / Foto: Simona Ješelnik

Moji predhodniki so izbrali in reflektirali nekaj dobrih tekstov, ravno toliko, da sem se najprej znašel v zadregi, kako sploh izpeljati nalogo, ki mi jo je Anja predala v dramatični štafeti. Med večkratnim sprehodom po portalu sem se zavedel, da sem v zadnjih dveh letih prebral okoli 150 sodobnih (tako rekoč toplih) slovenskih dramskih besedil, ne toliko iz veselja in radosti (čeprav uživam v branju dramatike) kot po dolžnosti. In moj izbor ne more biti zelo drugačen od izbora, ki sem ga že opravil.

Zato želim bralcem priporočiti lanskega zmagovalca natečaja za Grumovo nagrado: Ljudski demokratični cirkus Sakešvili Roka Vilčnika - rokgreja.

Izbral sem ga še posebej zato, ker je doživel svojo uprizoritev (in vsako dramsko besedilo svoj namen izpolni, kadar zaživi na odru), da bi lahko bralec vzporejal oba svetova; dramskega in gledališkega. Smo v obdobju, ko se produkcija slovenske dramatike vzpenja (v kvaliteti in kvantiteti), gledališča pa ji ne sledijo, naj bo to zaradi trendovskega pristopa k avtorskim projektom ali iz nezanimanja. A včasih se zdi, da sodobna dramatika ne zanima niti režiserjev in dramaturgov, kaj šele bralcev in gledalcev.

Zato je Ljudski demokratični cirkus Sakešvili prava izbira, da prebudi zanimanje za branje dramatike v času, ko imamo občutek, da je svet podivjal ali zbolel za kakšno zunajzemeljsko okužbo, ko je že vse tako čez rob, da komaj čaka na boleč padec. Ker spregovori o svetu (politiki, družbi, odnosih ... kar želite) na način, kot se je izpisoval absurd proti nedemokratičnim režimom naše preteklosti ali kot so komediografi skozi zgodovino slikali anomalije svojega časa. Sakešvili dokazuje, da je lahko tekst boleče aktualen, a tudi izredno duhovit, da je lahko kritika stvarnosti tako "v fris" in obenem tako subtilno zapakirana. In to s popolnoma klasičnim dramskim pristopom. Nazadnje pa je to smrtno resna igra o ... svetu ... vsemu ... niču ...

»Sakešvili: Ali obstaja še kaj drugega?«

Štafeto branja sodobne dramatike predajam v roke spoštovani kolegici Evi Mahkovic, ki bo s svojim pretanjenim čutom znala najti (do zdaj) spregledane posebnosti in skrite kotičke ponujenih besedil. Veselim se njenega komentarja in uvidov ostalih sobralcev.

Povezava: Rok Vilčnik - rokgre: Ljudski demokratični cirkus Sakešvili

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Povezani dogodki

Matej Bogataj, 12. 5. 2017
Matej Bogataj bere sodobno slovensko dramo
Marko Bratuš, 12. 5. 2017
Marko Bratuš bere sodobno slovensko dramo
Matevž Biber, 19. 5. 2017
Matevž Biber bere sodobno slovensko dramo
Anja Novak, 12. 5. 2017
Anja Novak bere sodobno slovensko dramo
Jernej Potočan, 5. 5. 2017
Jernej Potočan bere sodobno slovensko dramo
Tomaž Toporišič, 28. 4. 2017
Tomaž Toporišič bere sodobno slovensko dramo
Jure Gantar, 12. 5. 2017
Jure Gantar bere sodobno slovensko dramo
Blaž Lukan, 12. 5. 2017
Blaž Lukan bere sodobno slovensko dramo
Mojca Redjko, 12. 5. 2017
Mojca Redjko bere sodobno slovensko dramo
Urška Brodar, 11. 8. 2017
Urška Brodar bere sodobno slovensko dramo
Nina Šorak, 26. 5. 2017
Nina Šorak bere sodobno slovensko dramo
Nina Mitrović, 2. 6. 2017
Nina Mitrović bere sodobno slovensko dramo
Andreja Kovač, 26. 5. 2017
Andreja Kovač bere sodobno slovensko dramo
Dubravko Mihanović, 26. 5. 2017
Dubravko Mihanović bere sodobno slovensko dramo
Jasna Pintarič, 9. 6. 2017
Jasna Pintarič bere sodobno slovensko dramo
Tomi Janežič, 9. 6. 2017
Tomi Janežič bere sodobno slovensko dramo
Anđela Vidović, 9. 6. 2017
Anđela Vidović bere sodobno slovensko dramo
Lea Kukovičič, 9. 6. 2017
Lea Kukovičič bere sodobno slovensko dramo
Nejc Gazvoda, 23. 6. 2017
Nejc Gazvoda bere sodobno slovensko dramo
Jaša Koceli, 16. 6. 2017
Jaša Koceli bere sodobno slovensko dramo
Maša Pelko, 16. 6. 2017
Maša Pelko bere sodobno slovensko dramo
Primož Ekart, 16. 6. 2017
Primož Ekart bere sodobno slovensko dramo
Darja Reichman, 23. 6. 2017
Darja Reichman bere sodobno slovensko dramo
Eva Kraševec, 23. 6. 2017
Eva Kraševec bere sodobno slovensko dramo
Nebojša Pop Tasić, 30. 6. 2017
Nebojša Pop Tasić bere sodobno slovensko dramo
Lejla Švabič, 30. 6. 2017
Lejla Švabič bere sodobno slovensko dramo
Marinka Poštrak, 30. 6. 2017
Marinka Poštrak bere sodobno slovensko dramo
Igor Tretinjak, 30. 6. 2017
Igor Tretinjak bere sodobno slovensko dramo
Tereza Gregorič, 7. 7. 2017
Tereza Gregorič bere sodobno slovensko dramo
Tjaša Črnigoj, 7. 7. 2017
Tjaša Črnigoj bere sodobno slovensko dramo
Pia Brezavšček, 18. 8. 2017
Pia Brezavšček bere sodobno slovensko dramo
Eva Nina Lampič, 7. 7. 2017
Eva Nina Lampič bere sodobno slovensko dramo
Urša Adamič, 11. 8. 2017
Urša Adamič bere sodobno slovensko dramo
Tin Grabnar, 11. 8. 2017
Tin Grabnar bere sodobno slovensko dramo
Alja Lobnik, 11. 8. 2017
Alja Lobnik bere sodobno slovensko dramo
Nejc Rožman Ivančič, 18. 8. 2017
Nejc Rožman Ivančič bere sodobno slovensko dramo
Igor Samobor, 18. 8. 2017
Igor Samobor bere sodobno slovensko dramo