Nuša Kalanj, 30. 3. 2018

Nuša Kalanj bere sodobno slovensko dramo

Nuša Kalanj, diplomirana dramaturginja ter ena od urednic spletne platforme Koridor – Križišča umetnosti, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejela iz rok Jana Podbevška. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Inventura Vesne Hauschild.

Nuša Kalanj / Foto: Osebni arhiv

V branje priporočam besedilo mlade dramatičarke Vesne Hauschild z naslovom Inventura. Ta drama ali odrska nadaljevanka sledi štirim dekletom, ki se poskušajo znajti v hierarhičnem, kapitalističnem in seksističnem svetu. Kljub temu da prihajajo iz različnih ozadij, imajo različne vizije, osebnosti in izobrazbo, so v podjetju Corpus, ki še edino zaposluje, vržene na dno hierarhije in lahko bi jih primerjali s sužnji. Spopadajo se s problemi, ki jih danes prestaja marsikateri mlad človek, ki si želi vzpostaviti kariero in spodobno življenje; delodajalec noče podpisati pogodbe, urnik se daljša, plača ostaja ista, obveznosti se večajo, prostora za počitek je vedno manj, socialno ali družinsko življenje je praktično tabu tema, komercialna vizija in denar morata pretehtati vse. Poleg tega se besedilo sooča tudi s problemi mlade ženske, ki mora izbirati med kariero in družino, obojega pač ne more imeti. Največja ironija vsega skupaj je ta, da dekleta ne vedo, za koga (ali za kaj) sploh delajo. Nad njimi bdi »Big sister«, kot nekakšen kapitalistični bog, ki s skrivanjem svojega telesa in identitete onemogoča, da bi se junakinje lahko uprle.

Kljub temu da je besedilo nastalo leta 2010, v času ekonomske krize, ki jo je uradno konec, je besedilo še vedno strašljivo relevantno. Vse od zelo očitne kritike kapitalizma do subtilnejših izpostavljanj izumetničenosti delovnih ter domačih odnosov in dejstva, da ob tako močni želji po kariernem uspehu pozabimo nase, je naša realnost. Imamo ambicije, želimo si biti uspešni, bogati, slavni in pomembni, a ljudje smo še vedno narejeni iz mesa in krvi. Zavoljo višjega cilja ne moremo biti tretirani kot roboti in pričakovati, da se bo to obneslo. Oziroma, kot pravi besedilo, lahko obvladamo svojo naravo, ne moremo je pa premagati.

Štafeto predajam dramaturginji, piski in prijateljici Kaji Novosel, ki vem, da jo bo z veseljem sprejela, ter katere mnenje in razgledanost zelo cenim.

 

Povezava: Vesna Hauschild: Inventura

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Urška Gabrič, 30. 3. 2018
Urška Gabrič bere sodobno slovensko dramo
Tery Žeželj, 24. 3. 2018
Tery Žeželj bere sodobno slovensko dramo
Fiona Elisabeth Cruyt, Virginia Podesta, Jits Dumarey, Ivana Petric Lasnik, 12. 3. 2018
V Belgiji berejo sodobno slovensko dramo
Ajda Valcl, 23. 3. 2018
Ajda Valcl bere sodobno slovensko dramo
Mateja Perpar, 10. 3. 2018
Mateja Perpar bere sodobno slovensko dramo
Saša Mihelčič, 17. 3. 2018
Saša Mihelčič bere sodobno slovensko dramo
Pia Vatovec, 31. 3. 2018
Pia Vatovec bere sodobno slovensko dramo
Ajda Valcl, 23. 3. 2018
Ajda Valcl bere sodobno slovensko dramo
Urška Gabrič, 30. 3. 2018
Urška Gabrič bere sodobno slovensko dramo
Valentina Rajaković, 1. 4. 2018
Valentina Rajaković bere sodobno slovensko dramo
Ajda Bračič, 6. 4. 2018
Ajda Bračič bere sodobno slovensko dramo
Timotej Novaković, 13. 4. 2018
Timotej Novaković bere sodobno slovensko dramo