Urška Gabrič, 30. 3. 2018

Urška Gabrič bere sodobno slovensko dramo

Urška Gabrič, študentka umetnostne zgodovine in primerjalne književnosti, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejela iz rok Eve Vene. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst jerebika, štrudelj, ples pa še kaj Simone Semenič.

Urška Gabrič / Foto: Žan Zelič

Najprej hvala Evi, da me ima v mislih.

Poleg naju je bilo še nekaj takih, ki so začeli literaturo zajemati študijsko, a kaj kmalu pobegnili v teater. Tolikokrat so se že izkazali na odru ter predvsem pod-za-pred njim. Med cenjenimi izbiram in predajam besedo Lini Akif, saj je od nekdaj z žarom pripovedovala o (kateri koli) drami.

 

V nostalgičnem duhu postanem pri tekstu Simone Semenič jerebika, štrudelj, ples pa še kaj. Ker je žmohten, da bolj ne bi mogel biti, in se sklada z mojo trenutno utrujenostjo od velikih začetnic.

Smo v Vipavski dolini, 15. avgusta 1963. V ospredju je pregovarjanje pohotnih dedcev in radodarnih bab, ki rihtajo vse za komunistično fešto. Istočasno se ta faršni pedenajo, ker v vukojebino prihaja maševat škof. Vaška smetana se v grobem odloča – masturbiranje pod razpelom ali onegavljanje na zakuski v čast graničarjem JLA.

o, gospod mežnar, kaj bi me radi žegnali z vašim veličastnim kurcifiksem?

Najraje oboje naenkrat ali v poljubnem vrstnem redu.

ja, dobri medčloveški odnosi v krajevni skupnosti so pomembni

so temelj samoupravljanja

Hierarhija oseb je vezana na ponudbo in povpraševanje po mesenih užitkih. Retrospektivo zadovoljevanje potreb od vojne dalje prekinja le fin, fin tenstan krompir.

Osebe cenijo praktične aspekte življenja, pa tudi lepoto.

je že baba, višnja, samo kaj, ko ima njena pizda več obiskovalcev kot postojnska jama

Uspeva jim držati napetost v ciklu nepomembnih dogodkov.

genovefi pade proteza iz ust

angela zakolne in pobere protezo

Kljub zavidljivim obrekovalskim spretnostim niso zares hinavske, še manj zlonamerne. Ena sama preproščina jih je.

država je dobra, cerkev je dobra ma najboljši je pa štrudelj od bogdane!

In zdrava kmečka (khm) pamet. Zato sem požrla to dramo. Bog lonaj za njeno nepretencioznost. Da bi kdaj doživela uprizoritev (tudi v kulturnem domu)!

 

Povezava: Simona Semenič: jerebika, štrudelj, ples pa še kaj

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Saša Mihelčič, 17. 3. 2018
Saša Mihelčič bere sodobno slovensko dramo
Nuša Kalanj, 30. 3. 2018
Nuša Kalanj bere sodobno slovensko dramo
Luka Marcen, 16. 3. 2018
Luka Marcen bere sodobno slovensko dramo
Ajda Valcl, 23. 3. 2018
Ajda Valcl bere sodobno slovensko dramo
Tery Žeželj, 24. 3. 2018
Tery Žeželj bere sodobno slovensko dramo
Fiona Elisabeth Cruyt, Virginia Podesta, Jits Dumarey, Ivana Petric Lasnik, 12. 3. 2018
V Belgiji berejo sodobno slovensko dramo
Pia Vatovec, 31. 3. 2018
Pia Vatovec bere sodobno slovensko dramo
Nuša Kalanj, 30. 3. 2018
Nuša Kalanj bere sodobno slovensko dramo
Pia Vatovec, 31. 3. 2018
Pia Vatovec bere sodobno slovensko dramo
Valentina Rajaković, 1. 4. 2018
Valentina Rajaković bere sodobno slovensko dramo
Ajda Bračič, 6. 4. 2018
Ajda Bračič bere sodobno slovensko dramo