Bor Ravbar, 10. 1. 2020

Bor Ravbar bere sodobno slovensko dramo

Bor Ravbar je študent gledališke režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, pred tem pa je obiskoval dramsko-gledališko smer na Umetniški gimnaziji Ljubljana. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je izbral dramski tekst sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije sodobne slovenske dramatičarke Simone Semenič.

Foto: osebni arhiv

- No, bomo začele?
- Sem že začel, ne sikaj!

Kot po navadi zadnji trenutek, a vendar. Sem iskal, sem gledal, na koncu sem izbral to, kar sem ves čas vedel, da bom.

Ko me je Tajda Lipicer nominirala za štafetno igro Izvolimo dramo, sem takoj pomislil na dramski tekst Simone Semenič sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije, a sem si obljubil, da se ne bom brezglavo odločil za tekst, še preden si ogledam SiGledalov iskalnik. No, po pregledu kar konkretnega števila tekstov sem prišel do zaključka, da so favoriti pač favoriti. Težko se uprem temu, kar mi moje nezavedno že ves čas prigovarja. Zato sem vseeno izbral zgoraj navedeni tekst.

Izbral sem ga zato, kar se ne morem upreti čaru izčiščenega teksta Simone Semenič, ki me nikoli ne preseneti z veliko začetnico in vsake toliko časa prekine črkovno enotnost z ločilom ali dvema.

Ne morem se upreti prekinjanju, ponavljanju, odzvanjanju, prerekanju kuharic, ki izza teksta sijejo v vsej svoji običajnosti, normalnosti, konformističnosti in neskončnem občutku povezanosti z njimi, saj ali nismo vsi kuharice?

Razen če si soldat, ta se izgovori s polsamoglasniškim u-jem, kar je meni še posebej pri srcu. Soldati sami, pa naj bodo še tako okrutno birokratski, so mi tudi pri srcu. Gremo jest, gremo nekoga usmrtit, gremo naprej, gremo nazaj, lahko se povežem s konstantnim pritiskom, visokim tempom življenja in obilico obveznosti. Potem pa se zamislim, ali sem tudi malo soldata?
Potem pa sofija noče preveze, pa hoče, da bi jo kdo poslušal, pa noče tnala, hoče zanko ... Nikoli ji nič ni prav, konstantno se pritožuje, in spet, kot da ni verjetno, se s tem povežem.

Želel bi si, da v življenju ne bi bil nič od tega, kar Simona Semenič prikazuje. A ravno to, da kaže tisto, česar si ne želim, me pri tekstu privlači. Ta tekst v branje definitivno močno priporočam vsem, ki se jim dozdeva, da bi lahko bili bodisi konformistične kuharice, birokratski soldati ali pa uporniške sofije. Mogoče so to že skoraj vsi.

Za štafetno igro Izvolimo dramo nominiram Ivana Vastla, Jerneja Potočana in Suzano Krevh, saj bi rad prebral tekste, ki jih bodo izbrali.

Povezava: sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije

sedem kuharic štirje soldati in tri sofije, Simona Semenič

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Anuša Petr, 20. 12. 2019
Anuša Petr bere sodobno slovensko dramo
Jasna Janež, 27. 12. 2019
Jasna Janež bere sodobno slovensko dramo
Helena Šukljan, 3. 1. 2020
Helena Šukljan bere sodobno slovensko dramo
Tajda Lipicer, 6. 12. 2019
Tajda Lipicer bere sodobno slovensko dramo
Vid Skrbinšek, 13. 12. 2019
Vid Skrbinšek bere sodobno slovensko dramo
Anamarija Krajšek, 17. 1. 2020
Anamarija Krajšek bere sodobno slovensko dramo
Mia Hočevar, 24. 1. 2020
Mia Hočevar bere sodobno slovensko dramo