Anamarija Krajšek, 17. 1. 2020

Anamarija Krajšek bere sodobno slovensko dramo

Anamarija Krajšek je študentka zadnjega letnika slovenistike in komparativistike. V preteklosti je igrala v amaterskem gledališču, trenutno pa v gledališče raje zahaja kot gledalka, poleg tega z veseljem bere sodobno slovensko dramatiko. Odločila se je, da v branje priporoči besedilo 24ur Simone Semenič.

Foto: osebni arhiv

Dramsko besedilo 24ur, za katero je Simona Semenič leta 2010 drugič prejela nagrado Slavka Gruma za najboljše dramsko besedilo, alegorično predstavi ujetost in brezizhodnost človeka v sodobnem vsakdanjiku, ko nas bombardirajo spami – vsiljena pošta, reklame, oglasi … V 24ur avtorica, kot je zanjo značilno, presega meje klasične forme in sledi sodobnemu gledališču ter se ukvarja z aktualnimi problemi, tokrat z medosebnimi odnosi. Spremljamo dva para, poimenovana ON1, ONA1 in ON2, ONA2. Oba imata na voljo le 24 ur. Prvi par je brez hrane in vode ujet v temačnem rovu rudnika, od koder skuša najti izhod, vendar se boji, da jima to ne bo uspelo pravočasno. Drugi par sta nekdanja zakonca, ki preganjata čas v postelji hotelske sobe in se trudita vzpostaviti nek nov odnos. Zdi se, da želita ponovno zanetiti ugaslo iskrico med njima. Dialoga potekata simultano, sredi drame pa začnejo vanju vdirati Spami, vsiljena pošta, ki prekinjajo komunikacijo obeh parov. Spami so nadležni in vsiljivi motilci, ki v naša življenja vdirajo 24 ur na dan. Dramsko besedilo na trenutke deluje lahkotno, predvsem dialog nekdanjih zakoncev. Nerodno poskušanje obuditve strasti nas zabava, vendar besedilo v svojem podtonu nakazuje grozljivo realnost naše družbe. 24ur je zahtevno in večplastno besedilo, ki kritično odstira probleme sodobnega časa, ko spami odvračajo pozornost od bistva stvari, ko se počutimo ujete v času in v navade, naši odnosi pa so ohlajeni in odtujeni.

Povezava: 24ur

24ur, Simona Semenič

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Anuša Petr, 20. 12. 2019
Anuša Petr bere sodobno slovensko dramo
Jasna Janež, 27. 12. 2019
Jasna Janež bere sodobno slovensko dramo
Helena Šukljan, 3. 1. 2020
Helena Šukljan bere sodobno slovensko dramo
Bor Ravbar, 10. 1. 2020
Bor Ravbar bere sodobno slovensko dramo
Vid Skrbinšek, 13. 12. 2019
Vid Skrbinšek bere sodobno slovensko dramo
Mia Hočevar, 24. 1. 2020
Mia Hočevar bere sodobno slovensko dramo
Eneja Urnaut, 31. 1. 2020
Eneja Urnaut bere sodobno slovensko dramo
Manca Lipoglavšek, 14. 2. 2020
Manca Lipoglavšek bere sodobno slovensko dramo