Guy Nader & Maria Campos: LOOP DE LOOP
V LOOP DE LOOP (večpomenski izraz, ki zajema tako pomene iz aviacije kot iz urbanega besednjaka), ki sta jo Guy Nader in Maria Campos ustvarila s plesalci EnKnapGroup, koreografa sledita svojim dosedanjim koreografskim načelom. Delo je popotovanje po ukrivljenih krožnih poteh ter razsežnostih in volumnih, ki jih telo lahko odkriva v prostoru. Išče nenehno gibanje in se sprašuje, kako ga preusmeriti, se poigrava z breztežnostjo in težo, s centrifugalnimi silami telesa, ter na novo odkriva nove smeri hitrosti in pospeška. Predstava nas s svojim neomajno osredotočenostjo na užitek in veselje ob ponavljanju skuša opozoriti na naše zaznavanje časa, spomina in preživetih izkušenj, na zaporedje neskončnih priložnosti za primeranje prostora in časa.
O koreografih
Libanonski koreograf in plesalec Guy Nader in španska koreografinja Maria Campos, dva izmed najbolj vročih koreografov mlajše generacije v Evropi, od leta 2006 delujeta v okviru neodvisnega ansambla, ki ima sedež v Barceloni. Ustvarila sta več odmevnih projektov (zadnji, Time Takes The Time Time Takes (Čas si vzame, kolikor časa potrebuje), smo februarja letos videli tudi v Španskih borcih), njuno delo pa je bilo predstavljeno na uglednih mednarodnih festivalih in odrih.
Svoj koreografski jezik nenehno na novo opredeljujeta ter iščeta nove kontekste in teritorije plesa. Skupno jima je raziskovanje izjemno zahtevne fizikalnosti v plesu, s katero želita telo prignati do skrajnih meja. Z iskanjem tako moči kot pretanjenosti izraza telesa odpirata širok spekter imaginarnega ter odkrivata neskončno telesno pokrajino. V skupnem koreografskem delu eksperimentirata z novimi pristopi k odnosu med dvema ali več telesi, ter razvijata strategije in naloge, s katerimi telesu zagotovita razločno in izvirno podobo in izraz.
Guy Nader je pridruženi član centra La Caldera Dance and scenic arts creation center v Barceloni in je za solo Where The Things Hide prejel prvo nagrado na mednarodnem festivalu Masdanza. Ker je začel kot gledališki igralec in režiser, je v preteklosti sodeloval s številnimi umetniki in skupinami iz različnih disciplin – plesa, gledališča in vizualnih umetnosti, med njimi Maqamat Dance Theatre in La Intrusa ter Roser López Espinosa in Mickaelom Marsom. Na podlagi različnih disciplin in tudi borilnih veščin je razvil edinstven koreografski jezik, in zadnje desetletje ustvarja tudi lastna dela, za katera je bil večkrat nagrajen. V njih raziskuje različne vidike komunikacije in zaznave.
Maria Campos je dokončala šolanje na akademiji SEAD v Avstriji in diplomirala na Amsterdam School of the Arts (MTD) leta 2003. Med drugim je sodelovala z Meekers, Protein Dance, Sol Picó, Angels Margarit/Cia. Mudances.
»Z vsakim novim projektom rekonfigurirava svoj pristop k plesu, vsak delovni podvig postane učni proces, s katerim odkrivava nova področja raziskav, ki se pozneje razprejo kot specifičen jezik.« (Guy Nader, Maria Campos)
***
Adrienn Hód: PEARL
Material se je razvil iz vztrajne fizične, verbalne in čustvene raziskave, ki je ves čas vključevala odzive, vzgibe, doprinos in izkušnje performerjev.
»Kdaj so naše izkušnje in občutja legitimna? Števina človeška čutenja in stanja so ’prepovedana’ in jih ne smemo izražati. Umetnost lahko služi kot alibi za takšno izražanje. Na oltarju umetnosti je mogoče početi vse to, kar je v resničnem življenju prepovedno. Tako umetnost postane igra, alibi, ki osvobaja.« (Adrienn Hód)
Hedonističen vrtinec, produkcija sreče, uzrtje trenutkov brez sramu, tujek v školjki bisernici, praznovanje celovitosti. Biseri in svinje.
O koreografinji
Adrienn Hód je edinstvena in inovativna ustvarjalka z madžarskega sodobnoplesnega prizorišča, ki je s svojim delom dosegla mednarodno prepoznavnost, v zadnjih petih letih pa je bila kar štirikrat nominirana za nagrado Rudolfa Labana. Njene predstave Basse Danse (2012), Dawn (Zora, 2014) in Conditions of Being a Mortal (Kako biti smrtnik, 2015), so bil umeščene v izbor 20 prioritetnih del evropske plesne mreže Aerowaves (vse tri pa smo si v okviru programa Uvoz-izvoz že lahko ogledali tudi v Španskih borcih). S svojo odmevno plesno skupino Hodworks se redno pojavlja na mednarodnih festivalih in gledališčih.
V svojih koreografijah dekonsturira, destabilizira in na novo gradi obstoječe plesne strukture. Usmerja se na položaj plesnega ustvarjalca v razmerju do skrajnih človeških stanj ter besednega in fizičnega izražanja. Adrienn Hód, ki je znana po svojem radikalnemu pristopu k telesu, v svojih predstavah razbija tabuje s pomočjo obilice prepričljivega, a obenem pretanjenega humorja. Ustvarja radikalne študije telesa, osvojene vseh predsodkov. Odpira vzporedno resničnost, ki jo zgradi iz podzavestnega in iz ekstatičnih stanj. Svoje občinstvo prepriča s »sivim poljem«, kjer »prisotnost« nadvladuje »pomen«.
V predstavi PEARL skupaj s petimi plesalci EnKnapGroup nadaljuje svoje raziskovanje. Ustvarjalni proces temelji na improvizacijskih seansah, kjer so koreografinja in performerji raziskovali teme, kot so prekoračevanje ali začrtovanje meja, raziskovanje osebnih kriznih trenutkov, poigravanje s privlačnostjo, boj za sprejetje, posnemanje, iskanje radosti, prevzetost z željo, iskanje notranjega zadovoljstva v prezasičenosti.
»V zvezi z / Adrienn Hód / pogosto uporabljajo izraze, kot so: asociativna, nekonvencionalna in duhovita. Toda to še zdaleč ne opisuje vseh kvalitet, ki povezujejo njuna dela in zaradi katerih so ta prava razodetja, prepričljiva in avtentična, kar je opazil tudi mednarodni plesni svet. (…) Ustvarja plemenito umetnost ter z njo osvetljuje tisto, kar je skrito po sami naravi stvari.« (András Rényi, umetnostni zgodovinar)