Motika, orodje brez katerega ženske v Afriki ne morejo kmetovati- Špice, baletni čeveljci, brez katerih ne gre v ženskem baletu. S temi referencami in »partnerjem« odpleše Mamela ekscentrični solo, ki reflektira njeno osebno zgodovino in v osupljivih slikah razčlenjuje tradicionalne vloge opolnomočenj.
Mamela je umetnica, ki dela s tako razumno energijo in tako osredotočeno, da se skoraj ne more zmotiti. Žene jo notranji motor, ki modro in umirjeno slavi tako ples kot neples. Njeno delo nas spodbuja k razmisleku. Je lepo, a hkrati grdo. Vizualni humor prepleta z nelagodjem, surovost s pretanjenostjo. Aktualna vprašanja o identiteti in kolonializmu zastavlja tako, da nikoli ne zdrsne v preveč didaktičen kalup. Predvsem pa se posveča temu, da dojamemo, kako ranljiva je plesalka in koreografinja med nastopom na odru.
Koreografinja in plesalka Mamela Nyamza se rodi v naselju blizu Cape Towna, šola pa v Ameriškem plesnem centru Alvina Aileyja. Pleše v številnih znanih mednarodnih produkcijah, poučuje ples in sodeluje v boju za spoštovanje človekovih pravic, pravic žensk, homoseksualcev ter drugih političnih in družbenih subjektov. Od leta 2006 sama koreografira svoje predstave, sprejete z navdušenjem in nagrajevane po vsem svetu.
»Moj umetniški izraz vedno odraža moj družbeni, kulturni in ekonomski položaj v času apartheida in po njem. Vsa moja dela nosijo v sebi del moje osebne zgodovine temnopolte Južnoafričanke.«
Mamela Nyamza (Južna Afrika)
Sezona
:
:
Zamisel, koreografija, izvedba: Mamela Nyamza
Kostumi: Janni Younge
Vodja gostovanja: Georgina Thomson
Produkcija: Theatre In Pfalzbau ter Steptext Dance Project z Mamelo Nyamzo
Koprodukcija: Dansart Tanznetworks/Biennale Passages 14
Sodelovanje: Dorky Park Studio 44, École Des Sables & Association Jant-Bi, Ecole Des Sables & Jant-Bi Association, Acacia Park
Podpora: Institut Français
Zahvala: Germaine Acogny, Robyn Orlin