Rojstvo perspektive v italijanskem slikarstvu 15. stoletja ni nepovezano s političnimi dejavniki. Umetnostna zgodovina nam je pokazala, da prva stopnja pri konstruiranju perspektive ni bila definicija točke izginevanja, pač pa definicija uokvirjanja. Slikarji so nam z njo dali »uokvirjen« in »urejen« pogled na svet. Kaj torej lahko rečemo o svetu, ki nam je prinesel preobilje digitalnih podob, s katerimi se soočamo vsak dan? Tako kot je bilo to tudi v renesančnih časih, gre za skrajno politično dejanje. Aktualni nosilci oblasti se tega dobro zavedajo, zato ogromno vlagajo v teater novih tehnologij s ciljem uprizarjati iluzijo politike prek politike iluzije.
"TEATER", najnovejša produkcija dveh vodilnih evropskih skupin sodobnih uprizoritvenih praks, slovenskega EN-KNAP in mednarodnega umetniškega kolektiva SUPERAMAS, govori o reprezentaciji sveta, ki ga strukturira politika iluzije. V tem kontekstu uporablja različne tehnike razširjanja resničnosti kot so 3-D podobe, avatarji in mapiranje. Oder postane prizorišče neverjetnih srečevanj resničnih oseb, izmišljenih likov in avatarjev, ki bodo sprejemali pomembne odločitve. Na obzorju bo morda vojna. Oder utegne postati postane prizorišče skrajno vplivnih dogajanj. SUPERAMAS in EN-KNAP zanima interakcija med resničnostjo in fikcijo ter način, kako ta vpliva na poročanje o aktualni politiki. Cilj je ponovno odkriti resničnost komedije in drame, ki se skrivata za iluzijo političnega. Ko zasebno življenje javnih oseb postane središče politike iluzije, ko poroka prestolonaslednika ali nosečnost prve dame postaneta družbeni vprašanji, je fikcija že zdavnaj poslala resničnost v zaodrje. Toda ali niso tudi resenančni slikarji svojim materim božjim naslikali potez prostitutk, ki so jim pozirale?
Kolektiv SUPERAMAS bo odigraval resnične in izmišljene zgodbe ter krmaril med resničnostjo in virtualnim svetom, vseskozi usmerjen v jasno ločevanje med politiko in njeno podobo. Ali pa ju bo še bolj pregnetel. Občinstvo pa bo vseeno imelo priložnost jasnejšega uzrtja: vsi pripomočki bodo namreč razstavljeni pred njihovimi očmi. Upamo, da bo tokrat njegova pozornost usmerjena prav toliko v okvir kot v točko izginevanja