Kdo je Roberto Zucco? Zapornik ali tajni agent? Ljubimec ali posiljevalec? Kameleon ali nilski konj? Miroljubni študent ali morilec na begu? V nizu poetičnih, hitro menjajočih se prizorov pelje Koltès nevarnega mladeniča na mitično potovanje skozi urbano pokrajino. Ob srečanjih z dekletom in njeno razbito družino, starim gospodom in zdolgočaseno damo, prostitutkami, zvodniki in policaji ... se utrinjajo podobe nenavadne, mejne lepote, kot rezilo noža privlačne in hkrati nevarne.
Bernard - Marie Koltès, enfant terrible francoskega gledališča, je s svojimi deli dal modernim gledališkim snovanjem poseben pečat. Njegove igre, ki veljajo za najpomembnejši segment francoske dramatike osemdesetih let, odlikujejo raznolike pomenske plasti dialoga, skozi katerega natančno izrisuje avtentičost posameznih karakterjev, obenem pa v njem odmevajo veliki ideološki konflikti našega časa.
Pri oblikovanju Roberta Zucca, ki ga je napisal tik pred svojo prezgodnjo smrtjo leta 1989, ga je inspirirala resnična zgodba o morilcu lastnih staršev. Koltèsov junak oziroma anti-junak iz prizora v prizor razkriva novo podobo samega sebe, je morilec in pesnik, nasilnež in šarmantnež, preganjanec in zasmehovalec ... Toda avtorja v pretanjeni študiji o enigmatičnem fantu, morilcu brez razloga, bolj kot sodba ali razlaga njegovih dejanj zanima predstavitev sveta in paradoksa o družbi, ki zavrača "norost in zlo" kot tujek, čeprav je sama prav taka.