Plesna predstava.
Projekt Inside the Outside, ki je nastal v sodelovanju med plesnimi umetnicami in umetniki Nomad Dance Academy Slovenija ter znamenito ameriško plesalko in koreografinjo Deborah Hay, eno osrednjih imen ameriškega postmodernega plesa, ni običajna plesna predstava.
Odprto delo si prizadeva afirmirati tisti segment sodobnih plesnih umetnosti, – skladno z delom Deborah Hay, ki je ta pojem uvedla na področje plesne umetnosti – ukvarja z dolgoročnejšim in trajnostnim pojmom: plesne prakse (tisto, kar s plesom delamo). Plesna praksa ni proizvodnja oblik, ampak determinant in načel, s katerimi se posamezno plesno dejanje ali telo v času spreminja in razvija ter na ta način razsežnosti plesnega časa širi onstran časovne omejitve, ki ponavadi ustreza plesni predstavi(tvi). V okvirih zastavljenih nalog in determinant (specifične partiture dela Inside the Outside) se umetnice in umetniki z gradnjo konfiguracij kinetičnih odnosov ukvarjajo z načini, kako lahko njihove individualne plesne prakse vstopajo v medsebojne odnose, njihova načela preverjajo v intenzivnejših kinetično retoričnih območjih (teatraliziranih in koreografiranih pasusih), navkljub vsemu pa se v času predstave srečujejo skladi časa, ki kažejo na kinetične krajine onstran sedanjega trenutka (na preteklosti, potencialnosti in bodoče aktualnosti).
Deborah Hay o svojem delu: »Dejansko me ne zanima kaj dosti »plesni gib« ali da bi plesalcu govorila, kaj naj počne. Zame je pomembno, kako plesalec izvaja določen ples. Kar koreografiram je struktura, ki vodi pozornost plesalca skozi določen ples. Plesalcem ponudim zelo malo tega, na kar bi se lahko oprli, združeno z estetsko težnjo, da jim spodnesem tla pod nogami … kadar to lahko naredim. Isti nabor orodij ki jih podam, vsakega od plesalcev posebej vodi h koherentnosti v izvedbi.«
Izvajalci o svoji izkušnji z delom s koreografinjo: »Za nas kot plesalce je delo z Deborah Hay darilo, učna izkušnja, afirmacija plesa kot vsakodnevne prakse in raziskovanje oblik, formatov in fluidnost percepcije. V tem procesu je ples vzporeden z učenjem, individualnim in kolektivnim, koreografija pa struktura, ki plesalke in plesalce podpira in izziva. Njegovih možnih branj je neskončno – čvrsto in fluidno/spremenljivo hkrati.«