Dolg pogovor s seboj (A Long Talk To Oneself)
Dolg pogovor s seboj je delo, ki ga je južnokorejska plesalka in koreografinja Kim Bora ustvarila s filmskim režiserjem Joo Jae-Hyungom. V solu, ki vključuje posnetke in besedilo, Kim Bora občinstvo popelje na popotovanje skozi svoje spomine. Predstavo dokončata na odru ter zgodbo in svoja čustva ob tem izražata skozi različne elemente: kamero, ples in (po)govor. Gre za raziskavo o tem, kako je gib mogoče transformirati v različne čutne modele, od vizualnega do drugih izrazov.
Kim Bora stoji na odru popolnoma sama, vendar v dialogu: pogovarja se s samo seboj na video posnetku, ki je projiciran na odru. Koreografinja in plesalka v tem soočenju s samo seboj prek odlomkov iz svojih preteklih del razkrije izjemno ganljivo nežnost in ranljivost. Mehki gibi prehajajo v fragmentirane geste in se končajo v popolni zamrznjenosti giba. Začutimo, da se je avtorica podala globoko v svojo preteklost in globine svoje duševnosti, ter da jo je konfrontacija s samo seboj globoko šokirala.
Vstopi moški in dolgo časa namešča mikrofon. Ko delo zaključi, se zatemni preden vstopi ženska. Kratki lasje, bele spodnje hlačke, transparentna plastika okoli telesa osvetljena z žarometi postavljenimi na tleh in začne plesati. Oglasi se zvok, glas začne nekaj pripovedovati, uganemo, da je to zgodba, neka zgodovina.
V tem fantomskemu in zelo filmskem vzdušju (delo je plod sodelovanja med koreografinjo in plesalko Kim Bora in producentom Joo Jae-Hyungom), Dolg pogovor s seboj, prikazuje naporne igre med realnostjo in iluzijo. Včasih deluje, da se plesalka giblje kot lutka, kot insekt, ki se je ujel v past pod ognjem žarometov, potem preide v sliko same sebe, ki je rahlo drugačna (oblečena je, lasje so daljši, ima monolog o velikih načrtih), ki se projicira na platno na dnu scene in tako skoraj v celoti izgine v senci. Pred nami sta telo in duh sočasno nekaj, kar je stisnjeno in kar se igra v prostoru zreduciranem iz visoke planote, ki kliče nekaj oddaljenega; tisto iz preteklosti, kot pripoveduje zgodba, tisto iz domišljije, ki so ga priklicale različne oblike prisotnosti in besedila, tisto iz intimnosti, ki jo deli, ponuja in je čudno tuja, skrivnostno ohranjena v tem zastrtem prostoru. Dolg pogovor s seboj je torej sestavljen iz različnih plasti, ki tvorijo frakcionirano identiteto. Kim Bora pokaže bitje z multiplimi stranmi, ki naseljujejo samoto njene podobe, prikazni iz spominov, tok besed, kar iz telesa naredi predmet med drugimi predmeti, model, ki ga gre človek najprej poiskati in ga nato prenese na isti kraj kot podstavek mikrofona. V azijski kulturi imajo namreč neživi predmeti dušo in tako se nadaljuje ta dolg pogovor s seboj kot neprekinjen dialog z dvojniki, način s katerim ukroti samoto, ki nežno odmeva preko planote.
Hvala (Thank You)
Priklon je del azijskega pozdrava. Gesta je tisočkrat ponovljena, s ponavljanjem pa izgine njena človeška intenca. Oseba, ki jo pozdravimo, zato počasi več ne ve, ali gre za kulturni ali avtomatični odziv. Predstava skuša izraziti nek kulturni običaj, ki v telesnem gibu izraža sarkazem. Tisoče pomenov skozi stik telesa s telesom, telesa s predmetom ... Predstava skuša analizirati kulturni izraz hvaležnosti.
Art project Bora (KR)
Sezona
:
:
Dolg pogovor s seboj
Koreografija in izvedba: Kim Bora
Video: Joo Jae-Hyung
Kostumografija: Choi Insook
Premiera: 2011
Nagrada žirije na Yokahoma Dance Collection (Japonska, 2014)
Nagrada za najboljšo plesalko na Dance Vision (Koreja, 2013)
Velika nagrada na mednarodnem koreografskem festival v Seulu (Koreja, 2012)
Hvala
Koreografija : Kim Bora
Ples: Kim Bora, Ji Kyungmin, & Lee Yoonhee
Oblikovanje kostumov: Choi Insook
Glasba: Kim Jaeduk
Rekviziter: Kim Minwoo
Producent: Lee Mijin
Fotografija: Mok Jinwoo
Kim Bora gostuje v okviru programa Uvoz-izvoz v produkciji Zavoda EN-KNAP, ki kontinuirano predstavlja vrhunsko mednarodno produkcijo sodobnih uprizoritvenih umetnosti.
V sodelovanju: Anton Podbevšek Teater Novo Mesto