S sliko družbenega protislovja, ki se odraža skozi organizacijo družabnega dogodka v času, ko svet naokoli nas razpada, je želel Zupančič, kot je povedal na današnji novinarski konferenci, "podati zgodbo, ki se ukvarja z nasiljem nad drugačnostjo in drugačnim ter s padcem človeške solidarnosti".
V drami je avtor in režiser prikazal dve ravni - politično in izrazito nepolitično. Radikalno političen je po njegovih besedah kontekst, v katerem se zgodba dogaja. Navezuje se na fenomen pariških demonstracij, ki so izbruhnile v revnih četrtih, v katerih živijo priseljenci, policija pa jih ni preprečila, ampak getoizirala. Absurd pa je bil, da se je zgolj nekaj sto metrov stran od krajev, kjer so potekali nemiri, v elitnih hotelih zbirala "družbena smetana".
Zupančič je v predstavo vpletel zanimiv lik nemega Neznanca, ki ga igra gost Vito Weis. Neznanec se prebije skozi policijsko zaporo in vstopi na "elitno" zabavo, kjer se znajde med tistim odstotkom ljudi, ki vodijo svet, med ljudmi, ki po Weisovih besedah ne vidijo več posameznika in nimajo občutka za humani stik z Neznancem.
Pojava tega "človeka z ulice" pa je vendarle vzrok, da se v igri razprejo "različne psihološke človeške eksistence". Študij vloge je Weis opisal kot tihi študij, skozi katerega se je veliko ukvarjal s samim seboj, "z neko bazično človeško podobo in z bazičnih čustvom". Zupančič je dodal, da je pomembno vprašanje predstave prav, zakaj družbo, v kateri vsi govorijo drug čez drugega, "iritira" molčeč človek.
Dramaturginja predstave Darja Dominkuš je spomnila, da je Zupančič že z dramo Hodnik napovedal poplavo resničnostnih šovov, ki so kmalu po premieri predstave zajele Slovenijo. Ko je v roke dobila njegov novi tekst, si je mislila, da se ne bo dobro izteklo, če je tudi v tej drami nekaj preroškega. Drama je sicer postavljena v Ljubljano, o čemer priča tudi scena Janje Korun, po besedah Dominkuševe pa bi se lahko dogajala kjerkoli. "Ljudje na odru so nam zelo podobni, v njih bi se lahko našli," je dejala in izrazila upanje, da bo predstava v gledalcih zbudila vrsto vprašanj "o nas samih".
Zupančič se nima za preroka, je pa dejal, da se v svojih tekstih ukvarja s sodobnostjo, skuša ujeti duh časa in če to počneš, včasih po sreči tudi kaj napoveš. Umetniški vodja ljubljanske Drame Eduard Miler si je ob tem "upal napovedati", da se bo Neznanec iz predstave izgubil v množici. Pri tej predstavi pa je po njegovi presoji pomembno predvsem, da nudi razmislek o nepomembnosti posameznika in o tem, v kakšnem svetu danes živimo.
Poleg Weisa v predstavi nastopajo Zvezdana Mlakar, Bojan Emeršič, Branko Šturbej, Polona Juh in Aleš Valič kot gost. Sodobne gledališke kostume je zasnovala Bjanka Adžić Ursulov, glasbo je napisal Vanja Novak, koreografijo podpisuje Jana Menger.
STA, 15. 3. 2012
Zupančič v drami Padec Evrope nastavil ogledalo družbi
:
:
Povezani dogodki
STA,
19. 3. 2014
Na razpis za direktorja Cankarjevega doma prispelo devet vlog
STA,
15. 1. 2020
Prešernov nagrajenec Milko Šparemblek je prispeval k spremembi razmišljanja o plesu
STA,
29. 1. 2015
Mladinska opera Pastir z novo zasedbo spet na ljubljanskem odru