Bizet je Carmen napisal po noveli Prosperja Merimeeja, takoj po natisu leta 1845 pa je vzbudila veliko zanimanje pariške družbe, saj kaže očiten odmik od klasicistično-romantičnega fantazijskega sveta ter premik proti realnemu družbenemu okolju in njegovim socialnim problemom.
Ciganka in njen ljubimec, ki dezertira in postane bandit, sta bila za takratno meščansko družbo obstranca. Takšna vsebina je bila zelo tvegana in Bizet se je zavedal, kako močna nasprotovanja izziva. Zato tudi ni čudno, da se je zmagovita pot opere po evropskih in ameriških opernih odrih pričela šele skoraj dve desetletji po nastanku, od takrat pa je nenehno na repertoarju vseh svetovnih opernih hiš.
"Ne vem, ali je zame vloga Carmen res poseben izziv, saj je bila to moderna ženska, ki se je le rodila v napačnem stoletju. Takšna pa sem tudi sama, kar pomeni, da moram v predstavi zgolj dati sebe samo," je na včerajšnji novinarski konferenci povedala mezzosopranistka Kalininova, ki letos vlogo Carmen poje še v operi v Rouenu, nastopa pa tudi v drugih evropskih opernih hišah.
V predstavi med drugim kot gost sodeluje še Marko Kalajanović v vlogi Escamilla, vlogo Micaelle pa bo odigrala domača operna pevka Andreja Zakonjšek Krt. Sicer pa se bo v dveh uprizoritvah, 16. in 18. februarja, v vlogi naslovne junakinje predstavila argentinska mezzosopranistka Guadalupe Barrientos.
V predstavi bo sodeloval tudi baletni ansambel mariborske operno-gledališke hiše, za glasbo bo poskrbel Simfonični orkester SNG Maribor, sodeloval pa bo tudi otroški pevski zbor mariborske osnovne šole Bratov Polančičev.
Arlaud, ki je poleg režije poskrbel tudi za scenografijo in luči, o naslovni junakinji pravi, da je oseba, ki je nihče ne more ukrotiti. Išče absolutno svobodo, ki je ni mogoče kupiti ali prodati, je upornica proti vsaki nadvladi ali redu, ki zmanjšuje človeško dostojanstvo.
Ob tem režiser, ki je v svoji karieri v različnih evropskih opernih hišah režiral že vse največje operne stvaritve, dodaja, da so ga pri režiji mariborske uprizoritve zanimali predvsem odnosi med ljudmi, saj mora dogajanje na odru poudariti odnose med močjo, ljubeznijo, privlačnostjo, poželenjem, odvratnostjo, nasiljem, ljubosumjem, zavistjo, sadizmom, nežnostjo, nedolžnostjo in denarjem.
"Osebe imajo negativen značaj. Zanimivo je, da se z liki težko identificiramo, a nas ta opera kljub temu privlači. Zakaj nas privlači, pa je v bistvu čarovnija, alkimija, glasba je fantastična. Skrivnost je ravno v tem, da je sama opera kljub vsej negativnosti izjemno privlačna," je na včerajšnji novinarski konferenci pred petkovo premiero dejal Arlaud.
STA, 30. 1. 2013
V SNG Maribor premierna uprizoritev opere Carmen
:
:
Povezani dogodki
STA,
11. 5. 2016
Pravljični zaključek sezone v novogoriškem gledališču
STA,
24. 11. 2016
V Slovenski Bistrici lutkovni festival Kornfest
STA,
23. 10. 2018
Ljubljansko lutkovno gledališče v tem tednu praznuje 70-letnico