Po besedah v.d. ravnatelja ljubljanske Drame Petra Sotoška Štularja je skupna produkcija povezala gledališči, ki prej razen izjemoma nista sodelovali. S sodelovanjem bodo, kot je napovedal na današnji novinarski konferenci, nadaljevali tudi v prihodnje, saj že v naslednji sezoni pripravljajo skupno predstavo.
Tudi generalna direktorica zavoda Maribor 2012 Suzana Žilič Fišer vidi v skupnem projektu priložnost za sodelovanje med institucijama in umetniki, kar je tudi eden ključnih ciljev EPK, je poudarila. Tokratna uprizoritev v Ljubljani ima za seboj že zelo dobro sprejeto mariborsko premiero, je dodala.
Umetniški vodja ljubljanske Drame Eduard Miler je pred ljubljansko uprizoritvijo razburjen. "Ker poznamo Diega di Breo, ki še na zadnjih vajah močno spreminja igro, sem upravičeno vznemirjen," je pojasnil. Dodal je, da ga sicer odziv ljubljanskega občinstva po silovitih ovacijah v Mariboru, ne skrbi.
Kot je povedal igralec mariborske drame Vladimir Vlaškalić, ki bo zaigral glavni lik, zgodovinarja Simona Vebra, je sodelovanje med ansambloma igralce obogatilo z novim delovnim zanosom in dodal, da se veseli nove publike.
O besedilu je Vlaškalić dejal, da je tudi danes precej aktualno, saj izpostavlja tesnobno vzdušje, ki ni bilo pred 30 leti, v drugem režimu, nič manjše kot danes. Tudi sodobni človek se po mnenju Vlaškalića večkrat počuti "amputiran in "frustriran zaradi različnih potlačevanj".
Čeprav je tema "briljantno napisanega teksta", s katerim smo po Milerjevih besedah živeli desetletja, temačna, je predstava na presenetljiv način dovolj svetla, da privablja občinstvo, ki se sicer otepa mračnih predstav. Zanima ga, kako se bo režiser, ki naj bi na koncu - v epilogu - tudi sam nastopil, tokrat lotil vprašanja norosti, ki je osrednja tema predstave.
Ob primerjavi uprizoritve iz leta 1985 z aktualno je Jančar pred mariborsko premiero dejal, da so danes drugačni časi, vseeno pa najde nekaj vzporednic. "Dramo sem pisal v 80. letih, ki so bila čas nekega vrenja, čas, ko je šel stari svet h koncu in je prihajal novi svet, čeprav še nihče ni vedel, kakšen. Tudi danes je podobno," je menil.
Režiser Diego de Brea pa je pojasnil, da Velikega briljantnega valčka ni nikoli bral kot političnega teksta. "Nisem videl nobene manifestativnosti v njem, ampak sem se ukvarjal predvsem s tem, kaj pomeni voditi tak sistem pod pritiskom, ko dobiš pozicijo, a si marioneta znotraj tega sistema oziroma lutka v rokah neke oblasti," je povedal v Mariboru.
Poleg Vlaškalića v vlogi Vebra, ki je prisilno hospitaliziran v zavod z imenom Svoboda osvobaja, iz ansambla Drame SNG Maribor v predstavi nastopajo še Ksenija Mišič, Mateja Pucko, Vlado Novak, Kristijan Ostanek, Matija Stipanič, Tadej Toš, Matevž Biber, Ivica Knez, Viktor Meglič in Eva Kraš. Iz ljubljanske Drame pa v predstavi nastopajo Gregor Baković, Alojz Svete in Vojko Zidar. V vlogi Chopina bo v Ljubljani nastopil študent Akademije za gledališče, radio, film in televizijo Matija Rupel v alternaciji z Bojanom Maroševičem k.g..
STA, 15. 11. 2012
V SNG Drama Ljubljana še ljubljanska premiera Briljantnega valčka
:
:
Povezani dogodki
STA,
25. 9. 2017
Na Ptuju gledališko sezono začenjajo z lutkovno izvedbo Trnuljčice
STA,
7. 10. 2023
V CD Otroci sonca v režiji Mateje Koležnik
STA,
15. 3. 2012
Zupančič v drami Padec Evrope nastavil ogledalo družbi