Na informansu so povedali, da v marcu v APT načrtujejo primero predstave z naslovom S samimi samotami obdana samota: Partitura za Milana Kundero v režiji Maše Kagao Knez. Po režiserkinih besedah gre za gledališko-plesno uprizoritev, ki ni mišljena kot uprizarjanje del omenjenega češko-francoskega pisatelja, ampak kot počastitev in zahvala njegovemu literarnemu opusu. V predstavi, v kateri bodo sodelovali štirje plesalci in Borut Veselko, bodo skušali uprizoriti sobivanje med besedo, glasbo in gibom, je povedala na današnji predstavitvi programa APT.
Junija v novomeškem teatru načrtujejo premiero predstave Goran Marković: Beograjski trio. Po besedah režiserja, ravnatelja APT Matjaža Bergerja, je omenjena knjiga nekakšno arhivsko gradivo pričevanj predvsem z Golega otoka, za zbiranje katerega je Marković potreboval kar 25 let. Opisuje ravnanje političnih oblasti v nekdanji državi, koncentracijsko taborišče, razčlovečenje in mehanizme totalitarnih sistemov, pri čemer iz kolaža dnevniških zapisov, pisem, uradnih poročil, zapisnikov, prisluhov in pričevanj Marković sestavi zgodbo, ki bralca posrka vase.
Novembra v APT napovedujejo premiero uprizoritve, nastale na literarni osnovi knjige Aleksandra Hemona Knjiga mojih življenj, ki je nekakšna zbirka njegovih avtobiografskih esejev. V predstavi bo režiserka Ivana Djilas opozorila na temo nevidnih ljudi, ki jih nevidne delajo vsakodnevna krizna žarišča in konflikti v svetu. Ti ljudi potiskajo v nevidnost, pri čemer se morajo vedno znova truditi, da iz te nevidnosti prilezejo ven in začnejo znova živeti, je povedala režiserka.
V letošnjem letu APT načrtuje še premierno uprizoritev glasbeno-gledališče predstave Duo Silence: Proces (I), s katerim se kot režiserja občinstvu prvič predstavljata Boris Benko in Primož Hladnik. V predstavi sta kot motiv uporabila delo Proces, avtorja Franza Kafke. V njej obdelujeta procese, v katere smo ujeti in jim ne moremo ubežati, kot so staranje, strahovi in travme, je povedal Benko. Predstava združuje avtobiografske elemente s fikcijo. Kreativno sozvočje monodrame in glasbenega gledališča pa vključuje tudi izlete v lutkovno gledališče in ples.
Vse štiri predstave so v APT strnili pod naslov Strah pred pravimi solzami. Po Bergerjevih besedah gre za naslov knjige Slavoja Žižka, ki je izpeljana iz intervjuja ene od knjig Krzystofa Kieslovskega, v katerem je govoril o odnosu umetnika do intime. "In odnos umetnika do intime generira tudi program APT v letu 2024. Tematsko je vezan na sram, interpasivnost, fantazmo in človekove pravice po postmoderni. Omenjene fenomene generirajo tudi vse štiri produkcije, ki jih načrtujemo," je Berger dejal ob današnji predstavitvi.