STA, 29. 3. 2011

V Mini teatru bodo v sencah oživeli liki iz Wildovih pravljic

V Mini teatru bodo v sredo, 30. marca, premierno uprizorili predstavo Na vrtu sebičnega velikana, nastalo po pravljicah Oscarja Wilda. V gledališču se bodo prvič spopadli s tehniko senčnih lutk. Mladi režiser Attila Antal je skušal pri pripovedi ostati zvest Wildovi poetiki, hkrati pa najmlajšemu občinstvu razkriti tudi njeno svetlo plat.
:
:


Antal
, doma iz Vojvodine, je za osnovo predstave izbral Wildovo pravljico Sebični velikan, vanjo pa vpletel še tri druge tekste - Slavček in vrtnica, Srečni kraljevič in Vdani prijatelj. Odločil se je za tehniko senčnih lutk v prepletu z igranimi vložki. V predstavi so eksperimentirali tudi s svetlobo, tako da določeni deli delujejo "kot animiran film v živo".

"Pri postavitvi smo skušali ostati zvesti duhu Oscarja Wilda, hkrati pa smo iskali način, kako njegove cinične in občasno žalostne zgodbe prirediti za otroke. S tem smo se spopadli tako, da smo iskali neko svetlost na koncu wildovskega tunela in mislim, da nam je uspelo," je na včerajšnji novinarski konferenci v Mini teatru povedal režiser. Antal je tudi avtor glasbe, ki se veže na središčni song o ljubezni.

Za lutke, sceno in kostume je poskrbel mladi beograjski ustvarjalec Filip Jevtić. Razen Katje Povše so se ostali trije igralci v predstavi - Jernej Gašperin, Dejan Pevčević in Maruša Kink - z lutkovnim ustvarjanjem srečali prvič. Zanje je bila to dobrodošla nova izkušnja, saj vsaka slika zahteva izjemno koordinacijo vseh nastopajočih. "Prvič sem se v teatru počutil kot scenski delavec za odrom, ki vsake toliko še kaj pove," je povedal Pevčević.

Po besedah direktorja in umetniškega vodje Mini teatra Roberta Waltla je "tehnično izjemno zahtevna predstava" nastala v sklopu mednarodnega evropskega programa "Puppet Nomad Academy 2", ki ga sofinancira Evropska komisija iz programa Kultura (2007-2013). To je prva predstava v tehniki senčnih lutk v Mini teatru. Po Waltlovih besedah je prav, da si v sklopu nomadske akademije privoščijo tudi nekaj raziskovanja.

Predstava je namenjena otrokom, starejšim od petih let. Mladim obiskovalcem teatra na Križevniški po Waltlovih napovedih ponuja obilo užitkov, če ne pri razumevanju besedila, pa vsaj v slikah.