STA, 26. 9. 2012

V ljubljanski Operi bodo jubilej Stravinskega obeležili z baletnim večerom

V ljubljanski Operi bodo 130. obletnico rojstva skladatelja Igorja Stravinskega počastili z baletnim večerom Stravinski, sestavljenim iz treh delov. Otroci z roba resničnosti so koreografska noviteta Kristine Aleksove, Apolon je delo priznanega koreografa Georgea Balanchina, Svatba pa Jiržija Kyliana. Premiera bo v četrtek, 27. septembra.
:
:
Apolon
Apolon
Otroci z roba resničnosti
Otroci z roba resničnosti
Apolon
Otroci z roba resničnosti
Svatba
Svatba
Svatba

Umetniški vodja baleta SNG Opera in balet Ljubljana Irek Mukhamedov je na petkovi novinarski konferenci izrazil veselje, da se tudi v Ljubljani pridružujejo baletnim ansamblom po vsem svetu, ki obeležujejo jubilej velikega skladatelja. Večer bo po njegovih pokazal, kako koreografi vplivajo drug na drugega. Ob tem je opozoril na mlado koreografinjo Aleksovo, ki sta jo, kot meni, prav gotovo navdahnila velika koreografa Balanchine in Kylian.

Aleksova bo na baletnem večeru nastopila tudi kot plesalka; v Kylianovi Svatbi bo odplesala lik neveste. Kot je povedala, je bila dvojna vloga zanjo velik izziv, s katerim se je spopadla tako, da je v delu Otroci z roba resničnosti razmišljala le kot koreografinja, v Svatbi pa le kot plesalka. Pri koreografiji je izhaja iz zgodbe Pulcinelle, v katero se je poskušala vživeti in jo pripeljati v današnji čas. Iskala je načine, kako zgodbo skozi različne izraze predstaviti današnjemu gledalcu. Dodala je še, da se je veliko naučila od svojih kolegov plesalcev s pozicije, ki je doslej ni bila vajena.

Pri koreografskem delu ji je pomagal Lukas Zuschlag, ki obenem v baletu tudi pleše. Poudaril je, da sta z Aleksovo že večkrat sodelovala, ter povedal, da je privilegij, "če si na obeh straneh", ker tako spoznaš delo koreografa in plesalca tudi z druge plati.

Koreografijo Georgea Balanchina je na ljubljanski oder postavil koreograf Ben Huys. Po njegovih besedah ima pomembno vlogo glasba, ki pa se spaja s plesom. Večkrat je plesalcem dejal, da morajo "prisluhniti plesu in gledati glasbo". Opozoril je tudi na aktualnost baleta iz leta 1928, ki je moderen še danes.

Kylianovo Svatbo pa je na odrske deske postavil koreograf Philip Taylor v sodelovanju z Elkejem Schepersom. Kot je povedal, se nikoli na vtika v politike delovanja hiš, v katerih gostuje, pač pa "želi kot na stavbi združiti plesalce in jih povabiti, da skupaj praznujejo". Pri delu poskuša ugotoviti, kako lahko plesalci najbolje izrazijo svojo osebnost. Tokrat si želi, da balet ne bi predstavil le kanček duše Stravinskega in Kyliana, temveč tudi dušo ljubljanske baletne hiše.

Dirigent večera bo Simon Krečič. Ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana Mitja Brvar je poudaril, da so veseli, da lahko sodelujejo z mladim in uspešnim dirigentom, za katerega bo večer predstavljal diplomsko delo.